Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlik ve Stres Yönetimi | ORH 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ruh Sağlığının tanımlar | Anlatım, | |
2 | Ruh sağlığını bozan kişisel ve sosyal faktörleri bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Ruh sağlığını koruma ve sürdürmeye yönelik faktörleri tanımlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Ruh sağlığının bozulma sürecini fark edebilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Uyumsuz davranışları tanımlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kaygı ve stresle başa çıkma becerilerini ifade eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Kaygı ve strese yol açan etmenleri tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Stresin sosyo ekonik ve sosyo kültürel sebeplerini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
9 | Stresle başa çıkma yollarını değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
10 | Stresin genel insan iletişimine etkisini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
11 | Stresin genel iş verimine etkisini yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
12 | Stres verici ortamlar ve bu ortamlarla yüzleşme konusunu yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik Kuramlara Göre İnsan Doğası | |
2 | Geçmişten Günümüze Ruh sağlığı | Strese Bilimsel Yaklaşım |
3 | Ruh Sağlığının Geçmişten Günümüze tedavi yaklaşımları | Meslekler ve Stres |
4 | Gelişimsel süreçte ruh sağlığı | Değişim ve Stres |
5 | Potansiyel olarak ruh sağlı düzeyini testler, görüşme ve davranışsal olarak test etme | Kişilik Tipi ve Stres |
6 | Ruh sağlığını korumaya yönelik etkinlikler | Vücudumuz ve Stres |
7 | Ruh sağlığını zenginleştirmeye ilişkin etkinlikler | Zihinsel Boyut |
8 | Ruh sağlığı birey ve toplum | Duygular ve Limbik Sistem |
9 | Stresin Tanımı ve Niteliği | Duygu Yönetimi |
10 | Psikolojik Sağlamlık | |
11 | Stres Yönetimi Stratejileri | |
12 | Gerilim Hareketleri | Yoga ve Meditasyon |
13 | Ruh sağlığını sosyal eğitsel ve mesleki yaşama olan yansımaları | |
14 | Genel Tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Amerikan Psikiyatri Birliği (2007), Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Çev., E. Köroğlu, Dördüncü Yeniden Gözden Geçirilmiş Tam Metin (DSM-IV-TR), Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Hekimler Yayın Birliği, Ankara |
Ders Kaynakları |
Gerland Gunilla, Gerçek Bir İnsan, Sistem Yayıncıllık, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ruh Sağlığının tanımlar | |||||||||||
2 | Ruh sağlığını bozan kişisel ve sosyal faktörleri bilir | |||||||||||
3 | Ruh sağlığını koruma ve sürdürmeye yönelik faktörleri tanımlayabilir. | |||||||||||
4 | Ruh sağlığının bozulma sürecini fark edebilir | |||||||||||
5 | Uyumsuz davranışları tanımlayabilir. | |||||||||||
6 | Kaygı ve stresle başa çıkma becerilerini ifade eder. | |||||||||||
7 | Kaygı ve strese yol açan etmenleri tanır. | |||||||||||
8 | Stresin sosyo ekonik ve sosyo kültürel sebeplerini tanımlar. | |||||||||||
9 | Stresle başa çıkma yollarını değerlendirir. | |||||||||||
10 | Stresin genel insan iletişimine etkisini tanımlar | |||||||||||
11 | Stresin genel iş verimine etkisini yorumlar. | |||||||||||
12 | Stres verici ortamlar ve bu ortamlarla yüzleşme konusunu yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |