Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyolojik Psikoloji | ORH 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinir hücrelerinin uyarı alma ve uyartı iletme mekanizmasını açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Çocuklarda beyin gelişimi ile eğitimini ilişkilendirir, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Sinir hücreleri arasındaki etkileşim ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Beynin farklı bölgelerinin işlevleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Bireyin yetenekleri ile beyin yarım kürelerinin gelişmişlikleri arasındaki ilişkiyi açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Nörotransmitterlerin davranışlar üzerindeki etkilerini açıklar, | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Hormon sisteminin öğrenme ve hafıza üzerindeki etkilerini tartışır, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Psikolojik durum ile vücut salgıları arasındaki ilişkiyi değerlendirir, | Anlatım, Tartışma, | |
9 | Duygusal durumun öğrenme hızını nasıl etkilediğini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Beynin nasıl öğrendiğini ve hangi faktörlerin öğrenmeyi etkilediğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri | |
2 | İnsan sinir sistemine giriş; çevresel ve merkezi sinir sistemi | |
3 | Sinir hücreleri ve sinyal iletimi | |
4 | Beynin yapısı ve işlevleri | |
5 | Beynin bölgeleri ve işlevleri | |
6 | Beyin kimyası, davranışları etkileyen nörotrasmitterler | |
7 | Beynin bilgiyi işlemesi. Bilgi işleme örnekleri | |
8 | Çocuklarda nöron ve beyin gelişimi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hormon Sistemi | |
11 | Hormonların etkileri | |
12 | Bellek ve anımsama, güdülenme ve ödüller | |
13 | Öğrenme ve bellek işlevlerinde hormon sisteminin ve nörotransmitterlerin rolü | |
14 | Öğrenme ve düşünme süreçlerinde duyguların rolü. Stres ve baskı öğrenmeyi nasıl etkiler? |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
[1] Bear, MF., Connors, BW., Paradiso, MA. (1996). Neuroscience: exploring the brain |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sinir hücrelerinin uyarı alma ve uyartı iletme mekanizmasını açıklar, | |||||||||||
2 | Çocuklarda beyin gelişimi ile eğitimini ilişkilendirir, | |||||||||||
3 | Sinir hücreleri arasındaki etkileşim ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar, | |||||||||||
4 | Beynin farklı bölgelerinin işlevleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar, | |||||||||||
5 | Bireyin yetenekleri ile beyin yarım kürelerinin gelişmişlikleri arasındaki ilişkiyi açıklar | |||||||||||
6 | Nörotransmitterlerin davranışlar üzerindeki etkilerini açıklar, | |||||||||||
7 | Hormon sisteminin öğrenme ve hafıza üzerindeki etkilerini tartışır, | |||||||||||
8 | Psikolojik durum ile vücut salgıları arasındaki ilişkiyi değerlendirir, | |||||||||||
9 | Duygusal durumun öğrenme hızını nasıl etkilediğini açıklar, | |||||||||||
10 | Beynin nasıl öğrendiğini ve hangi faktörlerin öğrenmeyi etkilediğini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 189 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |