Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rehberlik Türleri ve İlkeleri | ORH 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET KAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Makas |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, rehberlik türleri, ilkeleri, rehberliğin kapsamı, temel işlevlerine göre rehberlik hizmetleri konusunda bireylere bilişsel yeterlik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Hizmet alanlarına göre, problem alanlarına, öğretim basamaklarına, birey sayısına ve temel işlevlerine göre rehberlik türleri ile rehberlik anlayışını oluşturan temel ilkeler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rehberlik kavramını kavramsal ve operasyonel olarak tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Rehberliğin amacınına ilişkin farkındalık kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Rehberliği diğer alanlarla ilişkilendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Rehberliğin sınırlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Rehberliği hizmet birimlerine göre sınıflandırabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Mevcut rehberlik programlarını tanır. | Anlatım, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Rehberlikte hizmet türleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Okullarda rehberlik servisleri-hizmetleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Okullarda rehberlik servisleri-hizmetleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Eğitimde rehberlik hizmetleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Eğitimde rehberlik hizmetleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Kişisel rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Ergenlik dönemi problemleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Kişisel rehberlik hizmetleri ve duygusal zeka | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Eğitsel rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Eğitsel rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Mesleki rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Bireyi tanıma ve bireyi tanıma teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Rehberlik Nedir Rehberliğin Anlamı İlkeleri Türleri Ve Başlıca Görevleri, MEB Yayınları, Yıldız KUZGUN
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Rehberlik kavramını kavramsal ve operasyonel olarak tanımlar. | |||||||||||
2 | Rehberliğin amacınına ilişkin farkındalık kazanır. | |||||||||||
3 | Rehberliği diğer alanlarla ilişkilendirebilir. | |||||||||||
4 | Rehberliğin sınırlarını kavrar. | |||||||||||
5 | Rehberliği hizmet birimlerine göre sınıflandırabilir. | |||||||||||
6 | Mevcut rehberlik programlarını tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |