Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meslek Danışmanlığı Testler ve Uygulamaları | KPD 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Makas |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mesleklerle ilgili rehberlik hizmetlerini bilme, öğrencileri mesleki eğilimlerini belirleme ve yardımcı olma, mesleki rehberlikle ilgili testleri öğrenmektir |
Dersin İçeriği | Meslekleri tanıma ve mesleki envanterleri tanıma ve uygulama ve mesleğe yönlendirme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleki Rehberliğin Varsayımlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Mesleki Rehberliğin Prensiplerini yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Kariyer danışmanlığının Yöntem Ve Tekniklerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Meslek seçimini etkileyen faktörleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Mesleki Testleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Mesleki Rehberlikte değerlendirmeyi yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mesleki Rehberliğe Giriş | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Yeteneklerin ve başarının ölçülmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | İlgilerin, tutumların ve kişiliğin ölçülmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Testlerin kullanılması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | İlköğretimde mesleki rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Ortaöğretim ve yükseköğretimde mesleki rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Özellik faktör uyumlu kuramlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Özellik faktör uyumlu kuramlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Psikodinamik kariyer yaklaşımları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Gelişimsel yaklaşımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Sosyal-bilişsel yaklaşımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kuzgun, Y, Bacanlı, F. (2012). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi. Nobel Yayın evi. Kuzgun, Y. (2014). Akademik Benlik Kavramı Ölçeği, Nobel Yayın evi.
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Kariyer danışmanlığı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Kariyer danışmanlığı alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Kariyer danışmanlığı alanının uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Kariyer danışmanlığı alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Kariyer danışmanlığı alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Kariyer danışmanlığı alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Kariyer danışmanlığı alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Kariyer danışmanlığı alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mesleki Rehberliğin Varsayımlarını açıklar. | |||||||||||
2 | Mesleki Rehberliğin Prensiplerini yapılandırır. | |||||||||||
3 | Kariyer danışmanlığının Yöntem Ve Tekniklerini kullanır. | |||||||||||
4 | Meslek seçimini etkileyen faktörleri analiz eder. | |||||||||||
5 | Mesleki Testleri uygular. | |||||||||||
6 | Mesleki Rehberlikte değerlendirmeyi yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |