Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Edebiyatı | TTO 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, Türkiye’de Çocuk ve Gençlik Edebiyatı konusunda; Kavram eleştirisini, yazar eleştirisini, eser eleştirisini, çizer eleştirisini, editör eleştirisini, yayıncı eleştirisini ve medya eleştirisini yapabilecek düzeye gelmelerini sağlamak ve onlara eleştirel bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Çocuk ve çocukluk kavramları; çocuk ve edebiyat ilişkisi; çocuk edebiyatının temel kavramları, tanımı, kapsamı ve genel nitelikleri; dil eğitiminin aracı olarak çocuk edebiyatı; iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretiminde edebiyat ürünlerinden faydalanma; çocuk edebiyatı türleri ve işlevleri; roman, hikâye, çocuk şiirleri, masal, destan, söylence, fabl, bilmece ve diğer çocuk edebiyatı türleri; çocuk gazetesi ve dergileri; çocuk edebiyatı eserlerinin farklı yaş ve dil yeterlilik düzeylerine göre seviyelendirilmesi, Türk göçmen çocuk edebiyatı.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Çocuk edebiyatı ürünlerinin belli başlılarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | 2. Çocuklara uygun edebiyat ürünleri seçer. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | 3. Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuğun gelişimine olan katkılarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | 4. Çocukların yaşlarına uygun ürünler oluşturabilir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
5 | 5. Yabancılara Türkçe öğretiminde Çocuk Edebiyatı ürünlerinden istifade eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Muhtevası ve kaynaklar, Ders kitabı – Ödev, Çocuk Kitabı İnceleme | |
2 | Çocuk kimdir? Edebiyat nedir? Çocuk edebiyatı kavramı | |
3 | Çocuk edebiyatının temel kavramları ve tartışmaları, | |
4 | Çocuk edebiyatının gelişimi, (Bizde ve dünyada) | |
5 | Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler ve Bunlardan faydalanma | |
6 | Çocuklara yönelik edebî türler: Ninni, tekerleme, bilmeceler, Ödev Sunumu | |
7 | Masallar, tekerlemeler Kitap okuma Ödev Sunumu | |
8 | Destanlar, millî Türk destanları Ödev Sunumu | |
9 | Ara sınav. | |
10 | Çocuk gazeteciliği ve Dergiciliği | |
11 | Gezi yazıları, biyografi, anı, mektup Ödev Sunumu | |
12 | Geleneksel tiyatro türleri, meddah, ortaoyunu, Karagöz Ödev Sunumu | |
13 | Türk göçmen çocuk edebiyatı. | |
14 | Drama, canlandırma, şiir. Ödev Sunumu Dönemin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Mustafa Ruhi Şirin, Çocuk edebiyatına Eleştirel Bir Bakış, Çocuk Edebiyatı Kültürü, Akçağ yay. 99 Soruda Çocuk Edebiyatı, Çocuk Vakfı yay. Fahri Temiz Yürek, Çocuk Edebiyatı, Sedat Sever, Çocuk ve Edebiyat, 2003, Hece Dergisi, , Çocuk Edebiyatı Özel Sayısı, Ekim 2005 Cüneyt Okay, Eski Harfli Çocuk Dergileri, Kitabevi, İst.1999 “ “ , Meşrutiyet Çocukları, Bordo, İst. 2000 Türk Dili dergisi, Çocuk Edebiyatı özel sayısı, Ankara, Ocak 1993 sayısı Kemâl Demiray, Çocuk Edebiyatı, MEB. İst.1970 Tacettin Şimşek, Çocuk Edebiyatı, Rengarenk,Ank.2002, Hasan Güleryüz, Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, Pegem yay. Cemil Meriç, “Çocuk Edebiyatı”, Kültürden İrfana, İnsan yay. s.307-323 Alemdar Yalçın-Gıyasettin Aytaş, Çocuk Edebiyatı, Akçağ yay. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | 1. Çocuk edebiyatı ürünlerinin belli başlılarını bilir. |
2 | 2. Çocuklara uygun edebiyat ürünleri seçer. |
3 | 3. Nitelikli çocuk edebiyatı ürünlerinin çocuğun gelişimine olan katkılarını tartışır. |
4 | 4. Çocukların yaşlarına uygun ürünler oluşturabilir. |
5 | 5. Yabancılara Türkçe öğretiminde Çocuk Edebiyatı ürünlerinden istifade eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |