Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Becerilerinin Öğretimi | TTO 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İki dillilerde konuşma, yazma, dinleme ve okuma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlayabilme. |
Dersin İçeriği |
Temel dil becerileri ve özellikleri (Anlama Becerileri: Dinleme ve Okuma; Anlatma Becerileri: Konuşma ve Yazma); |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlama (okuma ve dinleme) becerilerinin öğretim yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Anlatma (konuşma ve yazma) becerilerinin öğretim yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Dil becerilerini geliştirmeye uygun etkinlik tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuşma ve yazma strateji ve modelleri | |
2 | İki dillilerde konuşma ve yazma becerilerinin önemi | |
3 | İki dillilere hazırlanacak konuşma ve yazma etkinliklerinde olması gereken özellikler- uygulama çalışması | |
4 | İki dillilere konuşma becerisini kazandırma yolları | |
5 | İki dillilere yazma becerisini kazandırma yolları | |
6 | İki dilliler için konuşma becerisine yönelik materyal hazırlama yolları | |
7 | İki dilliler için yazma becerisine yönelik materyal hazırlama yolları | |
8 | Konuşma ve yazma becerilerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi | |
9 | Dinleme ve okuma strateji ve modelleri | |
10 | İki dillilerde dinleme ve okuma becerilerinin önemi | |
11 | İki dillilere dinleme ve okuma becerisini kazandırma yolları | |
12 | İki dillilere okuma becerisini geliştirmeye yönelik materyal hazırlama | |
13 | Dinleme ve okuma becerilerini ölçme ve değerlendirme | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Anlama (okuma ve dinleme) becerilerinin öğretim yöntemlerini bilir. |
2 | Anlatma (konuşma ve yazma) becerilerinin öğretim yöntemlerini bilir. |
3 | Dil becerilerini geliştirmeye uygun etkinlik tasarlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |