Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Döküm Teknolojisi MMM 411 7 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Dökme Demirler, Alaşımlar, 

 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ÖZEL
Dersi Verenler Prof.Dr. AHMET ÖZEL, Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üretim yöntemlerini ve döküm yöntemini öğrenir, Döküm Yöntemlerini sınıflandırır Anlatım, Kısa Cevaplı Testler,
2 Dökümhane, Model, Maça ve kalıp kumlarını ve döküm alaşımlarını öğrenir.
3 Dökümhanede iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibi olur.
4 Çeşitli döküm yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır ve farklı uygulamalar için döküm yöntemi seçimini yapar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Tarihçe, Üretim Yöntemleri ve döküm yöntemi
2 Dökümhane, Model yapımı ve kalıp kumları
3 Maça yapımı ve Ergitme fırınları
4 Döküm Alaşımları
5 Dökümhanelerde İş sağlığı ve Güvenliği
6 Döküm yöntemlerinin sınıflandırılması, Harcanan ve Kalıcı Kalıplara Döküm Yöntemleri
7 Kum Kalıba Döküm Yöntemleri ve Disamatik kalıplama
8 Kabuk Kalıba Döküm Yöntemi, Vakumlu Kalıplama
9 Ara Sınav
10 Alçı Kalıba ve Seramik Kalıba Döküm, CO2 Kalıplara Döküm
11 Hassas Döküm, Dolu Kalıba Döküm
12 Kalıcı kalıplara döküm
13 Kalıcı kalıplara döküm, Savurma Döküm, Sürekli Döküm
14 Döküm Hataları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; X
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Üretim yöntemlerini ve döküm yöntemini öğrenir, Döküm Yöntemlerini sınıflandırır 0 2
2 Dökümhane, Model, Maça ve kalıp kumlarını ve döküm alaşımlarını öğrenir. 2 0 1
3 Dökümhanede iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi sahibi olur. 2
4 Çeşitli döküm yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır ve farklı uygulamalar için döküm yöntemi seçimini yapar 2 2 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Ara Sınav 1 9 9
Kısa Sınav 2 7 14
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3