Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik İngilizce | MMM 211 | 3 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ GÜLTEKİN, Dr.Öğr.Üyesi DERYA KIRSEVER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin ilgi duyduğu mesleki ve uzmanlık alanlarına yönelik konularda İngilizce teknik terimlerinin öğrenilmesini, derste not alma tekniklerini kullanmalarını, alanlarına özgü konularda yabancı veri tabanlarını da kullanarak kaynak taraması yapabilmelerini, belirlenen bir teknik konuda en az 2000 kelimelik araştırma yazısını intihal yapmadan hazırlayabilmelerini, yararlanılan kaynaklara doğru bir şekilde atıf yapabilmeleri ve kaynakça listesi hazırlayabilmelerini ve ayrıca İngilizce olarak kendi özgün yorumları ile araştırma sonuçlarını değerlendirebilmelerini sağlamak şeklinde tanımlanabilir. |
Dersin İçeriği | İngilizce olarak metalurji ve malzeme mühendisliği ile ilgili mesleki ve teknik alanlarda sıklıkla kullanılan terim ve kavramlar, not tutma teknikleri, kaynak taraması, araştırma yapma ve özgün anlatımları da içeren analiz ve yorumlarla sonuçların raporlanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında sıklıkla kullanılan İngilizce teknik terimleri kullanabilir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İlgi alanına yönelik İngilizce olarak kaynak taraması yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Veri tabanlarından elde edilen İngilizce bilgileri analiz edebilir. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Derlenen bilgileri özgün anlatım ve yorumlarını da ekleyerek intihal kurallarını da dikkate alarak İngilizce raporlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İngilizce ders takibi ve not tutma teknikleri | |
2 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında sıklıkla kullanılan İngilizce teknik terim ve kavramlar ve bunların faklı dil yapıları (pasif cümle yapısı) içerisinde kullanımı | |
3 | Veri tabanlarının kullanımı ve İngilizce olarak kaynak taraması | |
4 | Veri tabanlarının kullanımı ve İngilizce olarak kaynak taraması | |
5 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında sıklıkla kullanılan İngilizce teknik terim ve kavramlar, bunlarla ilişkilendirilmiş özgün araştırma sonuçlarının analizi | |
6 | İngilizce olarak verilerin analizi | |
7 | Veri analizi ve İngilizce olarak raporlanması | |
8 | Metinlerin değiştirilerek yazılması (paraphrasing) | |
9 | Metinlerin değiştirilerek yazılması (paraphrasing) | |
10 | İlgi alanına yönelik kaynak taraması | |
11 | Kaynakların tasnifi, intihal ve verilerin analizi | |
12 | Rapor hazırlama, atıf yapma teknikleri ve kaynak gösterimi | |
13 | Rapor hazırlama, atıf yapma teknikleri ve kaynak gösterimi | |
14 | Rapor sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları dönem içerisinde ve haftalık olarak SABİS`te öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | “English for academic purposes : a guide and resource book for teachers” / R. R. Jordan. SAÜ Kütüphanesi, 428.0071 J64, 1997. “Foundations of writing: developing research and academic writing skills” / Carolyn M. Spencer ; Beverly Arbon, SAÜ Kütüphanesi 686.224 S745 1997. “Read to think, think to write : the ultimate integrated skills course for critical thinking and academic writing” / Payam Danesh ve diğerleri SAÜ Kütüphanesi, 428.24 R282 2002. “Reading and writing in the academic community” / Mary Lynch Kennedy ; Hadley M. Smith. SAÜ Kütüphanesi, 808.042 K35 2006. “Effective academic writing 1 : The paragraph” / Alice Savage ; Masoud Shafiei, SAÜ Kütüphanesi,808.042076, S263, 2006. “Effective academic writing 1 : The short essay” / Alice Savage ; Patricia Mayer, SAÜ Kütüphanesi, 808.042076, S263, 2006. “English for academic purposes II” / Ayten Doğu Bağcı ve diğerleri, SAÜ Kütüphanesi, 428.0071 E58 2005. “Research perspectives on English for academic purposes” / Editörler John Flowerdew, Matthew Peacock, SAÜ Kütüphanesi, 428.0071 R432 2001. “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı” Halil Seyidoğlu, 9. Baskı, İstanbul 2003, ISBN: 975-7516-09-0. SAÜ Kütüphanesi, 001.42, S519, 2003. “Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama”, Rauf Arıkan, 6. Baskı, 2007 Ankara. ISBN: 975-8784-35-8. SAÜ Kütüphanesi, 001.42, A721, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında sıklıkla kullanılan İngilizce teknik terimleri kullanabilir. | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | İlgi alanına yönelik İngilizce olarak kaynak taraması yapabilir. | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
3 | Veri tabanlarından elde edilen İngilizce bilgileri analiz edebilir. | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | Derlenen bilgileri özgün anlatım ve yorumlarını da ekleyerek intihal kurallarını da dikkate alarak İngilizce raporlayabilir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 0 | 0 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 3 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |