Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Manyetik Malzemeler | MMM 426 | 8 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ALTINSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ALTINSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı lisans öğrencilerine manyetik özelliğin önemini vurgulamak, mantetiklik türleri ve manyetik malzemelerin uygulama alanlarını detaylandırmaktır. |
Dersin İçeriği | 1. hafta Manyetik Malzemelere Giriş, 2. hafta Manyetik Anizotropi, Manyetik Domenler 3. hafta Manyetik malzeme çeşitleri, 4. ve 5. hafta Yumuşak manyetik malzemeler, sert manyetik malzemeler, 6. ve 7. hafta Diamanyetizma, Paramanyetizma, Ferromanyetizma, Antiferromanyetizma, Ferrimanyetizma 8. ve 9. hafta Metalik camlar 10. hafta Süperiletkenler 11.-14. hafta Manyetik malzemelerin kullanım alanları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler farklı türdeki manyetik malzemelerin mıknatıslanma davranışını bilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Öğrenciler manyetik malzemelerin çeşitli uygulamalarını bilir ve bunların çalışma prensiplerini anlar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Öğrenciler manyetizmanın kökenini anlar ve manyetik malzemelerin mıknatıslık özelliğinin nasıl oluştuğunu kavrar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Öğrenciler temel manyetizma kavramlarını bilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Manyetik Malzemelere Giriş | |
2 | Manyetik Alan, Manyetizasyon ve manyetik momentler | |
3 | Manyetik Malzeme türleri | |
4 | Yumuşak ve sert Manyetik Malzemeler | |
5 | Diamanyetizma Paramanyetizma | |
6 | Ferromanyetizma, Anti Ferromanyetizma ve Ferrimanyetizma | |
7 | Manyetik anizotropi, manyetik domeinler | |
8 | Manyetik Malzemelerin Kullanım Alanları | |
9 | Manyetik Malzemelerin Kullanım Alanları | |
10 | Vize | |
11 | Süperiletkenlik | |
12 | Dönem ödevi sunu | |
13 | Dönem ödevi sunu | |
14 | Dönem ödevi sunu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları dönem içerisinde haftalık olarak sabise yüklenecektir |
Ders Kaynakları | 1. Şahingöz R., Manyetizma ve manyetik malzemeler, Nobel yayınevi, 2015. 2. O'Handley, Robert C, Modern Magnetic Materials: principles and applications, New York, NY: Wiley, 2000. - 740 p 3. Nicola A Spaldin, Magnetic materials: fundamentals and applications, 2010 4. BD Cullity, CD Graham, Introduction to magnetic materials, 2011 5. David Jiles, Introduction to Magnetism and Magnetic Materials, Chapman &Hall, London 1991. 6. L. Solymar, D. Walsh, Lectures on the Electrical Properties of Materials, Oxford Science Publications, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler farklı türdeki manyetik malzemelerin mıknatıslanma davranışını bilir. | |||||||||||||||||||||||
2 | Öğrenciler manyetik malzemelerin çeşitli uygulamalarını bilir ve bunların çalışma prensiplerini anlar. | |||||||||||||||||||||||
3 | Öğrenciler manyetizmanın kökenini anlar ve manyetik malzemelerin mıknatıslık özelliğinin nasıl oluştuğunu kavrar. | |||||||||||||||||||||||
4 | Öğrenciler temel manyetizma kavramlarını bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |