Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | MMM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ÖZEL, Prof.Dr. AHMET ALP, Prof.Dr. SEFER CEM OKUMUŞ, Doç.Dr. YILDIZ YARALI ÖZBEK, Doç.Dr. NURAY CANİKOĞLU, Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZKAN TOPLAN, Prof.Dr. UĞUR ŞEN, Doç.Dr. EDİZ ERCENK, Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ, Doç.Dr. MEHMET OĞUZ GÜLER, Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ, Dr.Öğr.Üyesi DENİZ GÜLTEKİN, Doç.Dr. AYSUN AYDAY, Prof.Dr. FATİH ÜSTEL, Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN, Prof.Dr. NİL TOPLAN, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, Doç.Dr. SERDAR ASLAN, Prof.Dr. MEDİHA İPEK, Prof.Dr. AKIN AKINCI, Doç.Dr. MEHMET UYSAL, Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ALTINSOY, Dr.Öğr.Üyesi GARİP ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üyesi DERYA KIRSEVER, Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA TUNÇ PARLAK, Dr.Öğr.Üyesi ERAY ABAKAY, Dr.Öğr.Üyesi HASAN ALGÜL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitirme çalışmasının amacı, Metalurji ve Malzeme Mühendisliğine yönelik lisans son dönem öğrencisine belirlenecek her hangi bir konuda teorik veya deneysel çalışma çerçevesinde, problem tanımlama, literatürde mevcut kaynakları tarama, bilgi / belge derleme, kendi özgün yaklaşımı ile konuya yeni bir bakış açısı getirme ve buna yönelik planlama, veri alma ve bunları analiz etmek suretiyle çözümleyip tüm sürece ilişkin değerleri yazılı ve sözlü raporlayabilme beceri ve yetkinliği kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere alacakları seminerlerle yazılı ve sözlü raporlama, mesleki ve etik sorumluluk, girişimcilik ve yenilikçilik konularında yetkinlik kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Metalurji ve Malzeme Mühendisliğine yönelik teorik çalışmalar, malzeme seçimi ve uygulamaları, deneysel çalışmalar, test ve karakterizasyon işlemleri ile yazılı ve sözlü raporlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlgili konuda problemi tanımlar, çalışma programı hazırlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Kendi özgün yaklaşımı ile konuyu analiz eder ve çözüm yaklaşımları sunar / deney düzeneğini kurar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Yeterli miktarda test ve uygulamaları gerçekleştirir | Eğitsel Oyun, | |
4 | Verileri analiz eder, çözümler ve elde ettiği sonuçları literatürle karşılaştırır, değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Sonuçların, başlangıç amaç ve hedeflere uygunluğunu analiz eder ve yeni öneriler sunar | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Tüm süreçleri yazılı ve sözlü raporlar | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma konusunun belirlenmesi. Konu hakkında bilgi / belge derlenmesi. Çalışma planının hazırlanması. | |
2 | Konu hakkında bilgi / belge derlenmesi. | |
3 | Mevcut durum analizi. Sürecin / problemin tanımlanması. Metot ve yöntem seçimi. | |
4 | Deneysel süreçler / test-laboratuvar uygulamaları. | |
5 | Deneysel süreçler / test-laboratuvar uygulamaları. | |
6 | Yapılması gereken çalışmaları belirleme | |
7 | Yapılması gereken çalışmaları belirleme | |
8 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
10 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
11 | Sonuçları değerlendirme | |
12 | Tez yazımı | |
13 | Tez yazımı | |
14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve tez teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğrenciler ilgili öğretim üyesi tarafından konuya özel kaynaklara (laboratuvar, tesis, vs.) yönlendirilecektir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | X | |||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | X | |||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İlgili konuda problemi tanımlar, çalışma programı hazırlar, teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar | |||||||||||||||||||||||
2 | Kendi özgün yaklaşımı ile konuyu analiz eder ve çözüm yaklaşımları sunar / deney düzeneğini kurar | |||||||||||||||||||||||
3 | Yeterli miktarda test ve uygulamaları gerçekleştirir | |||||||||||||||||||||||
4 | Verileri analiz eder, çözümler ve elde ettiği sonuçları literatürle karşılaştırır, değerlendirir | |||||||||||||||||||||||
5 | Sonuçların, başlangıç amaç ve hedeflere uygunluğunu analiz eder ve yeni öneriler sunar | |||||||||||||||||||||||
6 | Tüm süreçleri yazılı ve sözlü raporlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 252 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |