Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Taşınım Olayları | MMM 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Akışkanların özelliklerini incelemek, kütle ve enerji balanslarını öğrenmek, ısı ve kütle transfer türlerini öğrenmek, ısı ve kütle transferi için endüstriyel uygulamaları kavramak |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, viskozite, laminar ve türbülans akış, kütle ve enerji balansları, enerji balansı uygulamaları, ısı taşınım türleri, termal iletkenlik, termal difüzivite, kondüksiyonla ısı taşınımı, konveksiyonla ısı taşınımı, radyasyonla ısı taşınımı, kütle taşınımı, kararlı hal difüzyonu, kararsız hal difüzyonu, kimyasal taşınım olayları, homojen reaksiyonlar, heterojen reaksiyonlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akışkanların akma türlerini tespit eder | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
2 | Isı transfer türlerini kavrar ve hesaplar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kütle transferini kavrar ve hesaplar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Heterojen reaksiyonlarda kinetik hesaplama yapar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taşınım olaylarında temel kavramlar | |
2 | Akış türleri ve problemleri | |
3 | Gaz ve sıvıların viskoziteleri, Sıvı metal ve curuflarda viskozite | |
4 | Isı transfer türleri ve termal iletkenlik | |
5 | Enerji balansı hesaplamaları | |
6 | Kondüksiyonla ısı transferi | |
7 | Konveksiyonla ısı transferi | |
8 | Radyasyonla ısı transferi | |
9 | Kombine ısı transfer uygulamaları | |
10 | Kütle transferi kavramı ve difüzivite | |
11 | Kütle transfer hesaplamaları | |
12 | Kararlı ve kararsız kütle taşınımları | |
13 | Metalurjik kütle transfer olayları | |
14 | Heterojen reaksiyonların kinetiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1)Transport Phenomena in Metallurgy, G.H.Geiger, D.R.Poirier, Addison Wesley Pub.Comp., 1973 2) Transport Phenomena:A Unified Approach, R.S.Brodkey, H.C.Hershey, McGraw Hill, 1988 3) Heat and Mass Transfer: A Practical Approach, 3rd Ed., Y.A.Çengel, McGraw Hill, 2006. 4) Fundamentals of Heat and Mass Transfer, 3rd Ed., C.P.Kothandaraman, New Age Int.Pub., 2006. 5) Fundamentals of Heat and Mass Transfer, 6th Ed., Incropera, DeWitt, Bergman, Lavine |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Akışkanların akma türlerini tespit eder | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Isı transfer türlerini kavrar ve hesaplar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Kütle transferini kavrar ve hesaplar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Heterojen reaksiyonlarda kinetik hesaplama yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |