Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Malzemeler ve Üretim Yöntemleri | MMM 420 | 8 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metalurji ve malzeme mühendisliği alanındaki ilerlemelere paralel olarak yeni geliştirilen malzemeler ve yeni malzeme üretim teknikler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Malzeme türleri, tarih boyunca malzeme ve malzeme-toplumsal ilerleme ilişkisi, nanomalzemeler, biyomedikal malzemelerdeki gelişmeler ve biomimetik, intermetalik malzemeler, spark plazma sinterlemesi, hızlı prototip teknolojisi, kendiliğinden ilerleyen yanma sentezi, malzeme mühendisliğinde mikrodalga teknolojisi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzeme türlerini ve sınıflandırma ilkelerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Tarihte malzemenin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Nanobilimin ilkelerini bilir ve nanomalzemelerin avantaj ve dezavantajlarını kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Biyomedikal malzemelerdeki gelişme trendini anlar ve biomimetik ilkelerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | İntermetalik malzemelerin üstün ve zayıf yanlarını kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sinterleme olayını bilir ve spark plazma sinterlemesinin ilkelerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Mikrodalga sinterlemesinin esasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Kendiliğinden ilerleyen yüksek sıcaklık sentezini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Hızlı prototip teknoljilerinin ilkelerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzemelerin sınıflandırılması: Metalik, seramik, polimerik ve kompozit malzemeler; sınıflandırma dışı malzemeler, jeller, ince filmler | |
2 | Tarih boyunca malzemeler ve malzeme teknolojisindeki gelişmeler | |
3 | Nanomalzemeler ve uygulamaları | |
4 | Nanomalzemeler ve uygulamaları | |
5 | Biyomedikal malzemelerdeki gelişmeler | |
6 | Biyomedikal malzemelerdeki gelişmeler | |
7 | Biyomimetik | |
8 | İntermetalik malzemeler | |
9 | Spark plazma sinterlemesi | |
10 | Mikrodalga sinterlemesi | |
11 | Kendiliğinden ilerleyen yüksek sıcaklık sentezi | |
12 | Hızlı prototip teknolojisi | |
13 | Geleneksel malzemelerdeki gelişmeler (çelikler) | |
14 | Geleneksel yöntemlerdeki gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Kozo Ishizaki, Sridhar Komarneni and Makoto Nanko, Porous Materials, Kluwer Academic Publishers, London, 1998. 2) Buddy D. Ratner, Frederick J. Schoen and Jack E. Lemons (Editors), Biomaterials Science : An Introduction to Materials in Medicine, Academic Press, 1996. 3) M. Tokita, Mechanism of Spark Plasma Sintering, Sumltomo Coal Mining Company, Ltd. 4) Di Zhang, Wang Zhang, Jiajun Gu, Shenming Zhu, Huilan Su, Qinglei, Liu, Tongxiang Fan, Jian Ding and Qixin Guo, Bio-Inspired Functional Materials Templated From Nature Materials, Hosokawa Powder Technology Foundation, KONA Powder and Particle Journal No.28 (2010) 5) Georg Veltl, Frank Petzoldt, Effects of microwaves on sintering processes, Fraunhofer-Institute IFAM, Wiener Str. 12, D-28359 Bremen, Germany 6) Peter A. Pueschner, Pueschner MicrowavePowerSystems, Steller-Heide 14, D-28790 Schwanewede, Germany (http://www.pueschner.com/downloads/publications/paper83_PM2004_final.pdf) 7) Janine M. Benyus, A Biomimicry Primer www.biomimicryguild.com, www.biomimicryinstitute.org, www.asknature.org (http://www.gcf.org.sa/Documents/Janine%20Benyus%201.pdf) 8) Thibaud Coradin, Roberta Brayner, Clémentine Gautier, Miryana Hemadi, Pascal J. Lopez and Jacques Livage From Diatoms to Bio-inspired Materialsand Back (http://www.biologie.ens.fr/smdmb/IMG/pdf_Biomin_Pucon.pdf) 9) Huy Nguyen and Michael Vai, Rapid Prototyping Technology, LINCOLN LABORATORY JOURNAL, VOLUME 18, NUMBER 2, 2010 (http://www.ll.mit.edu/publications/journal/pdf/vol18_no2/18_2_1_Nguyen.pdf) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Malzeme türlerini ve sınıflandırma ilkelerini kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Tarihte malzemenin önemini kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Nanobilimin ilkelerini bilir ve nanomalzemelerin avantaj ve dezavantajlarını kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Biyomedikal malzemelerdeki gelişme trendini anlar ve biomimetik ilkelerini kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | İntermetalik malzemelerin üstün ve zayıf yanlarını kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Sinterleme olayını bilir ve spark plazma sinterlemesinin ilkelerini anlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Mikrodalga sinterlemesinin esasını kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Kendiliğinden ilerleyen yüksek sıcaklık sentezini kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Hızlı prototip teknoljilerinin ilkelerini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 15 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |