Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İy'de Özel Öğretim Yöntemleri | OEO 010 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ASLAN BAĞCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Feyza KESKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına işitme engelli çocukların eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerini bilgi ve uygulama düzeyinde kazandırmak.
|
Dersin İçeriği | İşitme engelli öğrenciler için ders programı hazırlama ve uyarlama, İY özel öğretim yöntemleri, öğretim materyalleri, İY için ölçme ve değerlendirme.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşitme yetersizliğine özgü öğretim programının ögelerini açıklar. | Anlatım, | |
2 | Bireye ve konuya özel özel öğretim yöntemlerini değerlendirir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
3 | İşitme yetersizliğinde özel öğretim yöntemlerini uygular. | Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Özel öğretim yöntemine uygun öğretim materyali seçer/geliştirir. | Tartışma, | |
5 | İşitme yetersizliğinde özel öğretim programını değerlendirir. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri | |
2 | İlköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme yetersizliği olan öğrencilere uygunluğunun tartışılması | |
3 | İlköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması | |
4 | İşitme yetersizliği olan öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde " Evimizde Hayat" haftalık ders programının birlikte hazırlanması | |
5 | İşitme yetersizliği olan öğrenciler için üçüncü sınıf düzeyinde "Beş Duyumuz" ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması | |
6 | İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme yetersizliği olan öğrenciler için özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması | |
7 | İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme yetersizliği olan öğrenciler için özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme yetersizliği olan öğrencilere uyarlama | |
10 | İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme yetersizliğinde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması | |
11 | İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme yetersizliğinde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri | |
12 | İlköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme yetersizliğinde kullanılan değerlendirme yöntemleri | |
13 | İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı inceleme. İşitme yetersizliği olan çocuklar için bu planların uyarlanması. | |
14 | İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı inceleme. İşitme yetersizliği olan çocuklar için bu planların uyarlanması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından sunulur. |
Ders Kaynakları | Tüfekçioğlu, U. Işitme, konuşma Ve Görme Sorunlari Olan Çocuklarin Eğitimi. Anadolu Universitesi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşitme yetersizliğine özgü öğretim programının ögelerini açıklar. | |||||||||||||||
2 | Bireye ve konuya özel özel öğretim yöntemlerini değerlendirir. | |||||||||||||||
3 | İşitme yetersizliğinde özel öğretim yöntemlerini uygular. | |||||||||||||||
4 | Özel öğretim yöntemine uygun öğretim materyali seçer/geliştirir. | |||||||||||||||
5 | İşitme yetersizliğinde özel öğretim programını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |