Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | OEO 310 | 6 | 1 + 4 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı kurumlarda okul deneyimi kazanma |
Dersin İçeriği | Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı kurumlarda okul deneyimi kazanma; eğitim-öğretim hizmetlerine katılma; özel eğitim hazırlık çalışmalarım planlama; eğitim ortamlarında sımf öğretmeni, rehber öğretmen ve diğerleriyle işbirliği yapma; eğitim ortamlarında sımf yönetme; öğretimsel uyarlamalar yapma; öğretimi yürütme; yürütülen uygulamaların sımf içi sunumlarım gerçekleştirme; karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme ve uygulama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’deki ilköğretim okullarının yapısını, işleyişini ve öğretim programlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye’deki | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Eğitim ortamlarında doğal destek sağlayan kaynakları açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Eğitim ortamlarında rol oynayan eğitim ekipleri ve işbirlikçi çalışmalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Eğitim ortamlarında yapılabilecek gereksinim belirleme çalışmalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Eğitim ortamlarında yapılabilecek çevre, materyal ve öğretim uyarlamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Gözlem yaptığı eğitim ortamına ve özel gereksinimli öğrenciye yönelik rapor hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme | Gözlem Kılavuzu |
2 | Kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme | Gözlem Kılavuzu |
3 | Kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme | Gözlem Kılavuzu |
4 | Kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme | Gözlem Kılavuzu |
5 | Çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme | Gözlem Kılavuzu |
6 | Çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme | Gözlem Kılavuzu |
7 | Çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme | Gözlem Kılavuzu |
8 | Çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme | Gözlem Kılavuzu |
9 | Arasınav | Gözlem Kılavuzu |
10 | Gözlemleri paylaşma ve tartışma | Gözlem Kılavuzu |
11 | Kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma | Gözlem Kılavuzu |
12 | Kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma | Gözlem Kılavuzu |
13 | Kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma | Gözlem Kılavuzu |
14 | Final | Gözlem Kılavuzu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili ders notu |
Ders Kaynakları | Batu, S., ve İftar, G. K., (2002), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık. Bilgic, E. (2016) Özel Eğitimde Okuma - Yazma Öğretimi. (Ed. Hasan Avcıoğlu), Ankara: Eğiten Kitap. Kırcaali-ftar, G. ve Uysal, A. Zihin Özürlü Öğrencilere Özel Eğitim Danışmanlığı Aracılığıyla Uygulanan Resimli Fişlerle Okuma-Yazma Öğretiminin Etkililiği, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye’deki ilköğretim okullarının yapısını, işleyişini ve öğretim programlarını değerlendirir. | 5 | 5 | |||||||||||||
2 | Türkiye’deki | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
3 | Eğitim ortamlarında doğal destek sağlayan kaynakları açıklar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
4 | Eğitim ortamlarında rol oynayan eğitim ekipleri ve işbirlikçi çalışmalarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
5 | Eğitim ortamlarında yapılabilecek gereksinim belirleme çalışmalarını açıklar. | 5 | 5 | |||||||||||||
6 | Eğitim ortamlarında yapılabilecek çevre, materyal ve öğretim uyarlamalarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
7 | Gözlem yaptığı eğitim ortamına ve özel gereksinimli öğrenciye yönelik rapor hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 75 |
1. Final | 25 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 4 | 5 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |