Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortodonti Stajı I | DHF 488 | 4 | 0 + 20 | 10 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi REFİKA TOPAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi REFİKA TOPAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ortodontik tel bükümünün öğretilmesi, manipulasyon yeteneğinin arttırılması ve aktif ortodontik tedavi veya pekiştirme tedavisi esnasında kullanılabilecek hareketli apareylerin aktif ve tutucu elemanlarının (kroşler) planlama ve yapım aşamalarının öretilmesidir.
|
Dersin İçeriği | Ortodontik hareketli apareylerin kroşelerinin bükümü ve büküm tekniklerinin öğrenilmesine ilikin bilgiler vardır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortodontik hareketli apareylerin dizaynı, tedavi planlamasına ve klinik uygulamasına yönelik yetilere sahiptir | Proje, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
2 | Digital Ortodontik Tedavi akışına hakim olup, digital ağız içi tarayıcılar ile ağız içi digital ölçü alabilir. | Proje, Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgilendirme, penslerin tanıtımı ve tel düzleştirme | |
2 | 1.düzen tel büküm çalışmaları (Kare) | |
3 | 1.düzen tel büküm çalışmaları (U bükümü) | |
4 | 1.düzen tel büküm çalışmaları (Üçgen,kare) | |
5 | 1.düzen tel büküm çalışmaları (Üçgen,kare,U bükümü) | |
6 | 1.düzen tel büküm çalışmaları (L, T bükümü) | |
7 | 1.düzen tel büküm çalışmaları (Heliks,U bükümü) | |
8 | 1.düzen tel büküm çalışmaları (Heliks, L bükümü) | |
9 | 1.düzen tel büküm çalışmaları (Heliks, T bükümü) | |
10 | Adams kroşe | |
11 | Adams kroşe | |
12 | Alt-üst damla kroşe | |
13 | Mesiodistal spring | |
14 | Labiolingual spring | |
15 | C kroşe | |
16 | Dil önleyici | |
17 | Dil önleyici | |
18 | Kanin retraktörü | |
19 | Adams, damla kroşe ve labiolingual spring | |
20 | Adams kroşe ve vestibül ark | |
21 | Adams kroşe ve vestibül ark | |
22 | Ortodontik aparey yapımı, akril tepimi, tesviye, polisaj | |
23 | Ortodontik aparey yapımı, akril tepimi, tesviye, polisaj | |
24 | Ortodontik aparey yapımı, akril tepimi, tesviye, polisaj | |
25 | Dijital ağız içi tarama cihazları ile digital ağız için ölçü alma | |
26 | Dijital ağız içi tarama cihazları ile digital ağız için ölçü alma | |
27 | Vize Sınavı | |
28 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ortodonti pratik uygulamaları için yapılan demostrasyonlar ve örnek gösterimler, yapılan bükümlerin ve elde edilen modellerin kontrol edilmesi, ödevlerin takip edilmesidir.
|
Ders Kaynakları | 1-Mitchell L. Removable Appliance. Mitchell L eds. An Introduction to Orthodontics. 2nd Ed Oxford University Press, New York, 1998. 2-Graber, Vanarsdall, Vig, Huang, Orthodontics, Current Principles and Techniques, 7th Ed 2022.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ortodontik hareketli apareylerin dizaynı, tedavi planlamasına ve klinik uygulamasına yönelik yetilere sahiptir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Digital Ortodontik Tedavi akışına hakim olup, digital ağız içi tarayıcılar ile ağız içi digital ölçü alabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|