Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Restoratif Diş Tedavisi Stajı I | DHF 482 | 4 | 0 + 20 | 10 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | restoratif diş tedavisi 1 ve restoratif diş tedavisi 2 derslerini başarıyla tamamlamış olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARALAR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARALAR, Dr.Öğr.Üyesi RÜMEYSA HATİCE ÖZLEN, Dr.Öğr.Üyesi MERVE PELİN DUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klinikte amalgam, kompozit, cam iyonomer restorasyon uygulamalarını yapabilmektir. |
Dersin İçeriği | Dişin yapısal özelliklerini dikkate alarak, diş çürüğü, anomali, defekt, aşınma ve kırık gibi nedenlerle kaybedilen diş sert dokuların teşhis ve tedavi yöntemleri ile tedavide kullanılan dolgu materyalleri hakkında uygulamalı olarak eğitimi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, | |
2 | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, | |
3 | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, | |
4 | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik ve radyolojik muayene, teşhis, planlama ve restoratif tedavi uygulamaları | |
2 | Klinik ve radyolojik muayene, teşhis, planlama ve restoratif tedavi uygulamaları | |
3 | Klinik ve radyolojik muayene, teşhis, planlama ve restoratif tedavi uygulamaları | |
4 | Klinik ve radyolojik muayene, teşhis, planlama ve restoratif tedavi uygulamaları | |
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 | ||
15 | ||
16 | ||
17 | ||
18 | ||
19 | ||
20 | ||
21 | ||
22 | ||
23 | ||
24 | ||
25 | ||
26 | ||
27 | ||
28 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ritter, Andre V. Sturdevant's art & science of operative dentistry-e-book. Elsevier Health Sciences, 2017. 2. Restoratif Diş Tedavisi Akıl Notları, Uğur Erdemir, Editör, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2019. 3. Estetik Diş Hekimliği Akıl Notları, Uğur Erdemir, Editör, Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2021. 4. Vesna Miletic, Dental Composite Materials for Direct Restorations, Springer International Publishing, 2018. 5. Garg N, Garg A. Textbook of Operative Dentistry, Jaypee Brothers, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 60 | 60 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |