Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Restoratif Diş Tedavisi I DHF 202 2 2 + 4 4 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RÜMEYSA HATİCE ÖZLEN
Dersi Verenler Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARALAR, Dr.Öğr.Üyesi RÜMEYSA HATİCE ÖZLEN, Prof.Dr. MEHMET YILDIZ, Dr.Öğr.Üyesi MERVE PELİN DUR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Restoratif diş tedavisinin temelini oluşturan kavite prensipleri, restoratif materyaller, mine ve dentinin ve çürüğün öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Kavite Prensipleri, kaide materyalleri, amalgam, kompozit ve kompomer, cam iyonomer siman, mine ve dentin, çürük 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar,
2 Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Restoratif diş hekimliği terminolojisi, tedavide kullanılan aletler ve uygulamaları
2 Restoratif diş hekimliği terminolojisi, tedavide kullanılan aletler ve uygulamaları
3 Diş sert dokularının yapısı
4 Diş sert dokularının yapısı
5 Kavite hazırlamanın genel prensipleri
6 Kavite hazırlamanın genel prensipleri
7 Kavite hazırlamanın genel prensipleri
8 Ara restoratif materyaller
9 Amalgam
10 Amalgam
11 Amalgam restorasyonların genel kuralları
12 Kompozit rezin materyaller
13 Kompozit rezin materyaller
14 Kompozit rezin materyaller
15 Kompozit restorasyonların genel kuralları
16 Kompomer
17 Diş çürüğüne giriş ve çürük teorileri
18 Çürük sınıflandırılması
19 Çürük sınıflandırılması
20 Çürük sınıflandırılması
21 Plak ve çürük ilişkisi
22 Plak ve çürük ilişkisi
23 Diyet ve çürük (Şeker değişkenleri)
24 Estetik kavite preperasyonları
25 Estetik kavite preperasyonları
26 Estetik kavite preperasyonları
27 Tükürük ve tükürüğün Çürük ile ilişkisi
28 Tükürük ve tükürüğün Çürük ile ilişkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sturdevant's Art and Science of Operative dentistry (Theodore M.Roberson)

Kompozit Restorasyonlar (Berrin Dayangaç)

TDB dergisi özel sayıları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. X
2 Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. X
3 Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. X
4 Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. X
5 Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. X
6 Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. X
7 Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. X
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. X
9 Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. X
10 Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1
2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Ara Sınav 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 28 7 196
Ara Sınav 2 4 8
Ödev 2 1 2
Toplam İş Yükü 206
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,24
Dersin AKTS Kredisi 8