Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Restoratif Diş Tedavisi I | DHF 202 | 2 | 2 + 4 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RÜMEYSA HATİCE ÖZLEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARALAR, Dr.Öğr.Üyesi RÜMEYSA HATİCE ÖZLEN, Prof.Dr. MEHMET YILDIZ, Dr.Öğr.Üyesi MERVE PELİN DUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Restoratif diş tedavisinin temelini oluşturan kavite prensipleri, restoratif materyaller, mine ve dentinin ve çürüğün öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Kavite Prensipleri, kaide materyalleri, amalgam, kompozit ve kompomer, cam iyonomer siman, mine ve dentin, çürük |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | ||
2 | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Restoratif diş hekimliği terminolojisi, tedavide kullanılan aletler ve uygulamaları | |
2 | Restoratif diş hekimliği terminolojisi, tedavide kullanılan aletler ve uygulamaları | |
3 | Diş sert dokularının yapısı | |
4 | Diş sert dokularının yapısı | |
5 | Kavite hazırlamanın genel prensipleri | |
6 | Kavite hazırlamanın genel prensipleri | |
7 | Kavite hazırlamanın genel prensipleri | |
8 | Ara restoratif materyaller | |
9 | Amalgam | |
10 | Amalgam | |
11 | Amalgam restorasyonların genel kuralları | |
12 | Kompozit rezin materyaller | |
13 | Kompozit rezin materyaller | |
14 | Kompozit rezin materyaller | |
15 | Kompozit restorasyonların genel kuralları | |
16 | Kompomer | |
17 | Diş çürüğüne giriş ve çürük teorileri | |
18 | Çürük sınıflandırılması | |
19 | Çürük sınıflandırılması | |
20 | Çürük sınıflandırılması | |
21 | Plak ve çürük ilişkisi | |
22 | Plak ve çürük ilişkisi | |
23 | Diyet ve çürük (Şeker değişkenleri) | |
24 | Estetik kavite preperasyonları | |
25 | Estetik kavite preperasyonları | |
26 | Estetik kavite preperasyonları | |
27 | Tükürük ve tükürüğün Çürük ile ilişkisi | |
28 | Tükürük ve tükürüğün Çürük ile ilişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sturdevant's Art and Science of Operative dentistry (Theodore M.Roberson) Kompozit Restorasyonlar (Berrin Dayangaç) TDB dergisi özel sayıları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Ara Sınav | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 28 | 7 | 196 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 206 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |