Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ağız, Çene ve Yüz Protezi | DHF 554 | 10 | 1 + 0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE BOTSALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE BOTSALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çene, yüz protezlerinin temelinin ve yapımının öğretilmesi
|
Dersin İçeriği | Çene yüz protezlerinin hangi durumlarda yapıldığını, klinik ve laboratuvar aşamalarını öğrenmek, maksillofasiyel travma ve kemoterapi ve radyoterapi sonrası oral mukozada meydana gelen değişiklikler hakkında bilgi edinmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikro Öğretim, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ağız, Çene, Yüz Protezlerine Giriş | |
2 | Ağız, Çene, Yüz Protezlerinde Ölçü Yöntemleri | |
3 | Ağız, Çene, Yüz Protezlerinde Tutuculuk | |
4 | Ağız, Çene, Yüz Protezlerinde Kullanılan Materyaller | |
5 | Plaklar ve Splintler | |
6 | Maksilla Rezeksiyonundan Sonra Yapılan Protezler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Mandibula Rezeksiyonundan Sonra Yapılan Protezler | |
9 | Dudak Damak Yarıklı Hastaların Protetik Rehabilitasyonuı | |
10 | Radyoterapi ve Kemoterapi Sonrası Oral Mukoza Değişiklikleri ve Radyoterapi Protezleri | |
11 | Orbital, Oculer, Nasal ve Kulak protezleri | |
12 | Maksillofasiyel Protez Hastalarında İmplantların Önemi | |
13 | Maksillofasiyel Travma | |
14 | Ağız, Çene, Yüz Protezlerinde Planlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders sunumları ve öğrenciler için hazırlanan ders notları |
Ders Kaynakları | Clinical Maxillofacial Prosthetics,1st ed., Thomas D. Taylor, Quintessence Publishing, Diş Hekimliği Pratiğinde Çene Yüz Protezlerine Güncel Yaklaşımlar, 1. baskı, Canan Akay, Akademisyen Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü | 56 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |