Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temporomandibuler Eklem ve Okluzyon | DHF 425 | 7 | 1 + 0 | 1 | 1 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MERVE KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MERVE KÖSEOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Esra İncesu Çinka Dr. Öğr. Üyesi Merve Botsalı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | TME hareketlerinin ve okluzyonun öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Çiğneme sisteminin fonksiyonel anatomisi, Diş okluzyonu ve düzenlenmesi, alt ve üst çene diş arkı ilişkileri, TME hareketlerinin mekaniği, Okluzyon tipleri, Okluzal planlama türleri, Okluzal morfoloji |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temporomandibuler eklem anatomisi, rahatsızlıkları ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çiğneme Sisteminin Fonksiyonel Anatomisi I( Dişler, İskeletsel yapılar, TME) | |
2 | Çiğneme Sisteminin Fonksiyonel Anatomisi II (Ligamentler, Çiğneme kasları | |
3 | Çiğneme Sisteminin Ana Fonksiyonları | |
4 | Dişlerin Oklüzyonu ve Dizilimi I | |
5 | Dişlerin Oklüzyonu ve Dizilimi II | |
6 | Mandibular hareket mekaniği | |
7 | Mandibular hareket mekaniği | |
8 | Oklüzyon Türleri, Normal ve İdeal Oklüzyon | |
9 | TME İçin Optimum Fonksiyonel Oklüzyon Kriterleri | |
10 | Dişler İçin Optimum Fonksiyonel Oklüzyon Kriterleri | |
11 | Oklüzal Morfoloji Belirleyicileri | |
12 | Oklüzal plan tipleri | |
13 | Oklüzal plan tipleri | |
14 | Tüberkül-fossa ilişkisi Tüberkül-marjinal sırt ilişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yavuzyılmaz H.,2001;Diş Morfolojisi Fizyolojisi ve Oklüzyon. 4. Basım. THK Basım Evi, Ankara Okeson JP.,1989;Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion 2 nd ed. The CV Mosby Co. St Louis. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | ||||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temporomandibuler eklem anatomisi, rahatsızlıkları ve tedavisi hakkında bilgi sahibi olmak | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 38 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |