Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Restoratif Diş Tedavisi III | DHF 402 | 8 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARALAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klinikte staj yapmaya başlamış olan öğrencilerin hasta bakabilmeleri için yeterli bilgiye sahip olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Teşhis ve tedavi planlaması, hasta motivasyonu, ışık kaynakalrı, yeni nesil posterior kompozitler, beyazlatma, lazer, gelişimsel diş hastalıklarının öğrenilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teşhis ve tedavi planlaması | |
2 | Teşhis ve tedavi planlaması slayt | |
3 | Işık kaynakları | |
4 | Işık kaynakları | |
5 | Tükürük izolasyon yöntemleri | |
6 | Tükürük izolasyon yöntemleri | |
7 | atravmatik restoratif tedaviler | |
8 | atravmatik restoratif tedaviler | |
9 | adeziv sistemler | |
10 | adeziv sistemler | |
11 | adeziv sistemler | |
12 | posterior kompozitler | |
13 | posterior kompozitler | |
14 | posterior kompozitler | |
15 | minimal invaziv restorasyonlar | |
16 | minimal invaziv restorasyonlar | |
17 | travma | |
18 | bleaching | |
19 | bleaching | |
20 | geriatri | |
21 | lazer | |
22 | lazer | |
23 | çürük aktivasyon testleri | |
24 | çürük aktivasyon testleri | |
25 | gelişimsel diş hastalıkları | |
26 | gelişimsel diş hastalıkları | |
27 | koruyucu diş hekimliği | |
28 | koruyucu diş hekimliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Essentials of dental caries (Edwina A.M. Kidd) Sturdevant's art and science of operative dentistry (Thedeore M. Roberson) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | ||||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 39 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |