Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oral Mikrobiyoloji | DHF 418 | 7 | 1 + 0 | 1 | 1 |
Ön Koşul Dersleri | MİKROBİYOLOJİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | PERİODONTOLOJİ |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ, |
Dersin Yardımcıları | PROF. DR. MUSTAFA ALTINDİŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | ağız mikrobiyotasını öğrencilere aktarmak. Flora elemanı bakterileri tanıtmak, ağız patojenlerini hatırlatmak, ağız flora elemanları ile sistemik enfeksiyonlar ve enflamasyon arasıdaki ilişkiyi belirtmek. |
Dersin İçeriği | AĞIZ EKOSİSTEMLERİ MİKROBİYOTANIN EDİNİMİ VE YAŞ İLE DEĞİŞİMİ SAĞLIKTA AĞIZ MİKROBİYOTASI ORAL MİKROBİYOTA VE İMMÜN SİSTEM ETKİLEŞİMİ MİKROBİYOTA VE PERİODONTAL HASTALIKLAR DİŞ ÇÜRÜĞÜ VE MİKROBİYOTA ENDODONTİK HASTALIKLAR VE MİKROBİYOTA PERİ-İMPLANT MİKROBİYOTASI VE PERİ-İMPLANTİTİS DENTAL PLAĞA BAĞLI OLMAYAN ENFEKSİYÖZ AĞIZ MUKOZA HASTALIKLARI VE AĞIZ MİKROBİYOTASI ORAL MİKROBİYOTA DİSBİYOZİSİ İLİŞKİLİ SİSTEMİK HASTALIK VE DURUMLAR SİGARA VE DİĞER TÜTÜN ÜRÜNLERİ KULLANIMININ AĞIZ MİKROBİYOMUNA ETKİSİ |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | AĞIZ MİKROBİYOTASI NOBEL- MUSTAFA ALTINDİŞ |
Ders Kaynakları | AĞIZ MİKROBİYOTASI NOBEL- MUSTAFA ALTINDİŞ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | ||||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|