Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Epidemiyoloji | DHF 115 | 2 | 1 + 0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
|
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Zorunlu | |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE BOTSALI | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE BOTSALI, | |
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Diğer | |
Dersin Amacı |
|
|
Dersin İçeriği | Klinik ve toplum tıp bilimlerinde hastalık/sağlık sorunlarının dağılımı, nedenleri, teşhis, tedavi ve önlenmesi için uygun yöntemlerin belirlenmesi amacıyla epidemiyolojik araştırma yöntemleri, ağırlıklı olarak ağız-diş sağlığı alanında verilen örnekler aracılığıyla aktarılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojinin tanımı, tarihçesi, kavramları öğrenme | Anlatım, | |
2 | Epidemiyolojinin kullanım alanları ve sınıflandırması | Anlatım, Rol Oynama, | |
3 | Tanımlayıcı epidemiyolojik araştırmalar | Anlatım, | |
4 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Ölüm hızları | Anlatım, | |
5 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Doğum hızları | Anlatım, Rol Oynama, | |
6 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Hastalık hızları | Anlatım, | |
7 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütlerine örnek çalışma | Anlatım, | |
8 | ara sınav | Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Kesitsel epidemiyoloji yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | Anlatım, | |
10 | Vaka kontrol epidemiyolojisi, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | Anlatım, | |
11 | Kohort epidemiyoloji, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | Anlatım, | |
12 | Deneysel epidemiyoloji, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | Anlatım, | |
13 | FİNAL SINAVI | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epidemiyolojinin tanımı, tarihçesi, kavramlar | |
2 | Epidemiyolojinin kullanım alanları ve sınıflandırması | |
3 | Tanımlayıcı epidemiyolojik araştırmalar | |
4 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Ölüm hızları | |
5 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Doğum hızları | |
6 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Hastalık hızları | |
7 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütlerine örnek çalışma | |
8 | ARA SINAV | |
9 | ||
10 | Kesitsel epidemiyoloji yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | |
11 | Vaka kontrol epidemiyolojisi, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | |
12 | Kohort epidemiyoloji, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | |
13 | Deneysel epidemiyoloji, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | |
14 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tezcan, S., Epidemiyoloji Tıbbi Araştırmaların yöntem bilimi, Ankara, 1992Öztürk, Y., Günay, O., Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Erciyes Üniversitesi Yayınları, No:172, Kayseri-2011Tezca, S. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, (Edt: Güler, Ç.; Akın, L.), Hacattepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 2012Bertan,M., Güler, Ç., Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güneş Kitabevi, Ankara-1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojinin tanımı, tarihçesi, kavramları öğrenme | ||||||||||
2 | Epidemiyolojinin kullanım alanları ve sınıflandırması | ||||||||||
3 | Tanımlayıcı epidemiyolojik araştırmalar | ||||||||||
4 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Ölüm hızları | ||||||||||
5 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Doğum hızları | ||||||||||
6 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütleri Hastalık hızları | ||||||||||
7 | Tanımlayıcı epidemiyolojide sağlık ölçütlerine örnek çalışma | ||||||||||
8 | ara sınav | ||||||||||
9 | Kesitsel epidemiyoloji yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | ||||||||||
10 | Vaka kontrol epidemiyolojisi, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | ||||||||||
11 | Kohort epidemiyoloji, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | ||||||||||
12 | Deneysel epidemiyoloji, yararları, sakıncaları ve sağlık ölçütlerine örnek çalışma | ||||||||||
13 | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 10 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |