Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenler İçin Eleştirel Düşünceyle Dil Kullanımı | ELT 445 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında yabancı dil öğretmen adaylarının iyi bir dil yeterliğine sahip olmalarına katkı sağlamak hedeflenmektedir. Dersin sonunda, farklı dil gruplarına hitap etmeye hazırlanan öğretmen adaylarının dört dil becerisini, farklı profildeki öğrenen gruplarının beklentilerine hitap edebilecek biçimde düzenleyebilmeleri, dil kullanımları üzerine eleştirel düşünebilmeleri, hedef dili doğru, anlamlı ve uygun kullanabilmeleri beklenmektedir. Buna ek olarak, öğretmen adaylarının mezuniyetlerini takiben katılacakları ulusal ve uluslararası düzeydeki yabancı dil bilgisi seviye tespit sınavlarındaki başarılarına katkı sağlamak da dersin bir diğer amacıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında öğretmen adaylarının eleştirel düşünceyi dört dil becerisiyle (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) bütünleştirerek, farkındalıklı bir dil kullanımı sağlamalarına yardımcı olmak hedeflenmektedir. Bu doğrultuda, eleştirel düşüncenin önemi ve içeriği tanımlandıktan sonra, her bir dil becerisi bağlamında farkındalığın arttırılması, dil kullanımı üzerine yansıtıcı düşünmenin sağlanması ve etkin bir yabancı dil kullanımı için gereken alt becerilerin tartışılarak, sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalarla bunların pekiştirilmesi planlanmaktadır. Sürecin sonunda, öğretmen adaylarının ileri bir dil farkındalığıyla İngilizce’yi doğru ve uygun bir biçimde kullanmaları, farklı dil düzeylerinin özellikleri çerçevesinde dili uyarlayabilmeleri, dil kullanımları üzerine yansıtıcı ve eleştirel düşünerek dil çıktılarında gerekli düzenlemeleri yapabilmeleri beklenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda, öğretmen adayları eleştirel düşünme kavramını tanımlayabilirler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Eleştirel düşünme kavramının ana ve alt bileşenlerini açıklayarak, bunları birbirleriyle ilişkilendirebilirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Hedef dilin dört becerisini üzerine eleştirel düşünerek ileri bir düzeyde kullanabilirler. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Eleştirel düşünmenin çağdaş toplum düzeni içerisinde önemini takdir eder ve meslek hayatlarında bunu benimseme yönünde güdülenirler. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | TOEFL-IBT testinin kurgusunu açıklayabilir ve bu sınavda başarılı olmak için gerekli olan temel teknik ve stratejileri uygulayabilirler. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel giriş & Eleştirel düşüncenin genel tanımı & ED'nin etimolojisi, problem çözme becerisiyle ilişkisi ve farklı açılardan ED | Paul, R. W., Elder, L., & Bartell, T. (1997). California teacher preparation for instruction in critical thinking: Research findings and policy recommendations. |
2 | Eleştirel düşünce akımının doğuşu & Bütünsel ED'nin gelişimi ve makro stratejiler için öneriler ve bazı sorunlar | Paul, R. W. (1984). Critical Thinking: Fundamental to Education for a Free Society. Educational leadership, 42(1), 4-14. |
3 | Temel akademik becerilerin ileri düzey düşünme becerileri olarak yansıtılması & Sosyal bilgiler-bilim öğretimi & Diyalektik ve bütünsel düşünme | Paul, R. W. (1984). Critical Thinking: Fundamental to Education for a Free Society. Educational leadership, 42(1), 4-14. |
4 | ED, öğrenme ve eğitim & ED'nin bileşenleri & Yaratıcı düşünme ve eleştirel düşünme ilişkisi & Eleştirel düşünmenin artan önemi ve getirdikleri | Paul, R., & Elder, L. (2006). Critical thinking competency standards. Foundation for Critical Thinking. |
5 | Birinci, ikinci ve üçüncü tür yetkinlikler | Paul, R., & Elder, L. (2006). Critical thinking competency standards. Foundation for Critical Thinking. |
6 | Dördüncü, beşinci ve altıncı tür yetkinlikler | Paul, R., & Elder, L. (2006). Critical thinking competency standards. Foundation for Critical Thinking. |
7 | TOEFL IBT hakkında daha fazla bilgi edinme | Alderson, J. C. (2009). Test review: Test of English as a Foreign Language™:Internet-based Test (TOEFL iBT®). Language Testing, 26(4), 621-631. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dinleme becerileri @TOEFL-IBT | Gear J., Gear, R. (2006). Cambridge preparation for TOEFL test. Camridge: Cambridge U.P. |
10 | Okuma becerileri @TOEFL-IBT | Gear J., Gear, R. (2006). Cambridge preparation for TOEFL test. Camridge: Cambridge U.P. |
11 | Okuma becerileri @TOEFL-IBT | Gear J., Gear, R. (2006). Cambridge preparation for TOEFL test. Camridge: Cambridge U.P. |
12 | Konuşma becerileri @TOEFL-IBT | Gear J., Gear, R. (2006). Cambridge preparation for TOEFL test. Camridge: Cambridge U.P. |
13 | Yazma becerileri @TOEFL-IBT | Gear J., Gear, R. (2006). Cambridge preparation for TOEFL test. Camridge: Cambridge U.P. |
14 | Genel Tekrar & Özet |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alderson, J. C. (2009). Test review: Test of English as a Foreign Language™:Internet-based Test (TOEFL iBT®). Language Testing, 26(4), 621-631. Gear J., Gear, R. (2006). Cambridge preparation for TOEFL test. Camridge: Cambridge U.P. Paul, R. W. (1984). Critical Thinking: Fundamental to Education for a Free Society. Educational leadership, 42(1), 4-14. Paul, R. W., Elder, L., & Bartell, T. (1997). California teacher preparation for instruction in critical thinking: Research findings and policy recommendations. Paul, R., & Elder, L. (2008). Critical thinking. The Foundation for Critical Thinking. Paul, R., & Elder, L. (2006). Critical thinking competency standards. Foundation for Critical Thinking. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda, öğretmen adayları eleştirel düşünme kavramını tanımlayabilirler. | 1 | 2 | 5 | 1 | 1 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 |
2 | Eleştirel düşünme kavramının ana ve alt bileşenlerini açıklayarak, bunları birbirleriyle ilişkilendirebilirler. | 0 | 0 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 |
3 | Hedef dilin dört becerisini üzerine eleştirel düşünerek ileri bir düzeyde kullanabilirler. | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 |
4 | Eleştirel düşünmenin çağdaş toplum düzeni içerisinde önemini takdir eder ve meslek hayatlarında bunu benimseme yönünde güdülenirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 0 | 1 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 | 1 |
5 | TOEFL-IBT testinin kurgusunu açıklayabilir ve bu sınavda başarılı olmak için gerekli olan temel teknik ve stratejileri uygulayabilirler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |