Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sınıf Yönetimi | EBB 340 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Eğitim Bilimine Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ali İLYA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Problem Çözme, | |
2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır | Anlatım, Problem Çözme, | |
3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | SINIF İÇİ İLETİŞİM | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | SINIFTA MOTİVASYON | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | DİSİPLİN MODELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | SINIFTA GRUP ETKİLEŞİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | ARA SINAV | |
9 | SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
10 | SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA | Kaynakların ilgili bölümleri |
11 | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE SINIF YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
12 | OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
13 | ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
14 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uzaktan eğitim ders notları, Doç. Dr. Mustafa Bayrakcı |
Ders Kaynakları | Sarpkaya, Ruhi (Ed.) (2012) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık Kaya, Zeki (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık Bull, S. L., & Solity, E. J. (1996). Classroom Management: Principles and practice. Routledge: London. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | |||||||||||||||
2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır | |||||||||||||||
3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular | |||||||||||||||
4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar | |||||||||||||||
5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar | |||||||||||||||
6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |