Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması II | ELT 406 | 8 | 2 + 6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. ALİ İLYA Arş. Gör. BURCU KOÇ Dr. Öğr. Üyesi MERVE SAVAŞÇI
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, kuramsal temelli derslerde edinilen kazanımların gerçek ortamda uygulanması ve böylece öğretmen adaylarının dil ve öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik |
Dersin İçeriği | İlk beş hafta gözlem görevlerini yerine getirdikten sonra altı hafta boyunca her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim kurumunda bir günlük planı uygulayabilecektir. | Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Öğretmenliğin gerektirdiği nitelikleri deneyimleyerek kazanacaktır. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kuramsal bilgi birikimini uygulamaya geçirebilecektir. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yeterliklerini ve noksanlıklarını uygulama esnasında fark edecek ve düzeltme fırsatı bulacaktır. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kriz yönetimi becerisi kazanacaktır. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, | |
6 | Hangi yöntem, teknik ve stratejinin daha uygulanablir olduğunu yaşayarak belirleyecektir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Yaklaşımları uygulamada birebir dönüt alarak kıyaslayabilecektir. | Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulama okullarının belirlenmesi, uygulama düzeni ve planı hakkında bilgilendirme. | |
2 | Uygulama okulu yönetimiyle iletişimi sağlamak üzere bir grup başkanı seçer, branş öğretmenleriyle iletişimi sağlar ve onların derslerini 2., 3., 4. ve 5. hafta boyunca izlemeye devam eder. | |
3 | Adaylar, branş öğretmenleriyle ders hazırlığı, planlama, yöntem seçme ve değerlendirme gibi konularda bilgi alışverişinde bulunmaya başlayacaklardır. | |
4 | 6. haftadan itibaren işleyecekleri ders konularını uygulama öğretmeninden alır, gerekli kaynak araştırmasını ve diğer tüm hazırlıklarını yapar. | |
5 | Vereceği dersin planını uygulama öğretmeninin görüşünü alarak hazırlamaya başlar. | |
6 | Uygulama öğretmeninin sorumluluğu altında daha önceden belirlenen derslerini verir. | |
7 | Uygulamasını yapacağı dersin planını uygulama öğretmeni ve okul müdürünün denetiminden geçirir. Hazırlayıp onaylattığı ders planlarına göre dersi sunar. | |
8 | Uyguladığı her dersin sonunda diğer uygulama öğrencileri ve ders öğretmeniyle dersin kritiğini yapar, gerekli notları alır ve rapor haline getirir.. | |
9 | Uyguladığı her dersin amacına ulaşıp ulaşmadığını, uygun ölçme araç ve teknikleriyle ölçer, değerlendirmesini yapar. | |
10 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam eder. Bu programda yer alan diğer çalışmaları da sürdürür. | |
11 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam eder. Bu programda yer alan diğer çalışmaları da sürdürür. | |
12 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam eder. Bu programda yer alan diğer çalışmaları da sürdürür. | |
13 | Uygulama okulu müdürlüğünce tüm aday ve ilgili öğretmenlerin katılımıyla düzenlenen toplantıya katılır, uygulama çalışmalarının genel değerlendirmesini yapar. | |
14 | Öğretmenlik uygulaması ile ilgili dosyaya kazandığı deneyimleri yazar ve danışman öğretim elemanına teslim eder. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara |
Ders Kaynakları | Köksal, Dinçay. Teoriden Pratiğe Öğretmenlik Uygulaması. Nobel Kitabevi. ISBN: 9786053950950 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim kurumunda bir günlük planı uygulayabilecektir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Öğretmenliğin gerektirdiği nitelikleri deneyimleyerek kazanacaktır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Kuramsal bilgi birikimini uygulamaya geçirebilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Yeterliklerini ve noksanlıklarını uygulama esnasında fark edecek ve düzeltme fırsatı bulacaktır. | |||||||||||||||
5 | Kriz yönetimi becerisi kazanacaktır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
6 | Hangi yöntem, teknik ve stratejinin daha uygulanablir olduğunu yaşayarak belirleyecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
7 | Yaklaşımları uygulamada birebir dönüt alarak kıyaslayabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Ödev | 0 | 20 | 0 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 0 | 10 | 0 |
Toplam İş Yükü | 262 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |