Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | ELT 401 | 7 | 2 + 6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr Öğr. Üyesi. MERVE SAVAŞÇI Arş. Gör. ALİ İLYA Arş. Gör. BURCU KOÇ
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, kuramsal temelli derslerde edindiği kazanımları gerçek ortamda uygulaması ve dil ve öğretimi alan bilgisi ve öğretmenlik becerilerini geliştirmelerini sağlamak. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının, uygulama okullarında öğrencilerin dil gelişimlerini sağlayacak, tüm bir ders boyu sürecek etkinlikleri planlayacak ve bunları sınıf içinde etkili bir şekilde sunacakları düzeye gelmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kuramsal olarak bildiklerinden yola çıkarak uygulamaya yönelik dönem ders planı hazırlar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Soru-Cevap, | |
3 | Öğretmen yeterlilikleri konusunda kendi sahip olduğu özellikleri gerçek okul ortamında sınama fırsatı bulur. | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Tartışma, | |
4 | Okulun yönetimi ve okulda yapılması gereken işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olur. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
5 | Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında kullanılan web tabanlı e-okul sistemini tanır, kullanması gereken birimleri kullanmayı öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, | |
6 | Kuramsal bilgisinden yaralanarak, bir ders saati için sınıfta uygulanabilecek günlük plan hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, | |
7 | Sınıf içinde karşılaşılan problemlere, uygulama öğretmeninin nasıl çözüm bulduğunu gözlemleyerek aynı soruna farklı çözümler üretebilir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Soru-Cevap, | |
8 | Kullanılan ders kitabını ders materyali inceleme ölçütlerine göre inceler ve bir rapor yazar. | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
9 | Sınıf yönetimi becerilerini geliştirir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
10 | Ders sırasında kullanmak üzere ekstra ders materyali hazırlayabilir, etkinlikler planlayabilir ve bunları uygun sıraya koyabilir. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
11 | Öğretimde benzetimlerden yararlanır, değerlendirmelerde bulunabilir ve değerlendirme kayıtlarını tutmayı bilir. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygulama okullarının belirlenmesi, öğrencilerin uygulama öğretim elemanıyla birlikte dönem planını yapması. | |
2 | Uygulama öğretmeninin yönlendirmesiyle iyi bir açıklama ya da yönlendirme hazırlar. | |
3 | Soru sorma alıştırmaları ile ilgili bir ders gözlemler, farklı soru türleri içeren bir ders planı örneği hazırlar. | |
4 | Ders yönetimi ve sınıf kontrolünü sağlayan becerilerini geliştirmeye yönelik gözlem yapar. | |
5 | Adaylar, uygulama öğretmeni tarafından verilen bir ödevi ya da uygulama öğretmeninin kontrolü altında hazırladığı bir ödevi öğrencilere verir, değerlendirir ve öğrencilere geri verir. | |
6 | Bir ders kitabını inceler, rapor haline getirir. | |
7 | Grupla çalışmayı gerektiren bir ders planı hazırlar. Microteaching yöntemiyle seminer saatinde ya da uygulama okulunda uygular. | |
8 | Bir ders saatinde kullanmak üzere, ders kitabına paralel olarak bir çalışma yaprağı hazırlar. | |
9 | Ara sınav. | |
10 | Uygulama okulunda, öğrencilerin nasıl değerlendirildiğini gözlemler. Yazılı sınav, sözlü sınav, performans değerlendirme örneklerini alır. | |
11 | Uygulama öğretmeni gözetiminde bir sınav hazırlar ve uygular, sonuçlarını analiz ederek rapor haline getirir. | |
12 | Uygulama okulundaki yıllık plan paralelinde ve uygulama öğretmeninin istediği bir konuda bir dizi öğretme-öğrenme etkinliği tasarladıktan sonra bir ders planı hazırlar. | |
13 | Uygulama okulu müdürlüğünce tüm aday ve ilgili öğretmenlerin katılımıyla düzenlenecek bir toplantıya katılır. | |
14 | Öğretmenlik uygulaması ile ilgili dosyasını danışman öğretim elemanına teslim eder. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fakülte-Okul İşbirliği Klavuzu (1998). Yök/Dünya Bankası Milli eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara |
Ders Kaynakları | Köksal, Dinçay. Teoriden Pratiğe Öğretmenlik Uygulaması. Nobel Kitabevi. ISBN: 9786053950950 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kuramsal olarak bildiklerinden yola çıkarak uygulamaya yönelik dönem ders planı hazırlar. | |||||||||||||||
2 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır. | |||||||||||||||
3 | Öğretmen yeterlilikleri konusunda kendi sahip olduğu özellikleri gerçek okul ortamında sınama fırsatı bulur. | |||||||||||||||
4 | Okulun yönetimi ve okulda yapılması gereken işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
5 | Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında kullanılan web tabanlı e-okul sistemini tanır, kullanması gereken birimleri kullanmayı öğrenir. | |||||||||||||||
6 | Kuramsal bilgisinden yaralanarak, bir ders saati için sınıfta uygulanabilecek günlük plan hazırlar. | |||||||||||||||
7 | Sınıf içinde karşılaşılan problemlere, uygulama öğretmeninin nasıl çözüm bulduğunu gözlemleyerek aynı soruna farklı çözümler üretebilir. | |||||||||||||||
8 | Kullanılan ders kitabını ders materyali inceleme ölçütlerine göre inceler ve bir rapor yazar. | |||||||||||||||
9 | Sınıf yönetimi becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||
10 | Ders sırasında kullanmak üzere ekstra ders materyali hazırlayabilir, etkinlikler planlayabilir ve bunları uygun sıraya koyabilir. | |||||||||||||||
11 | Öğretimde benzetimlerden yararlanır, değerlendirmelerde bulunabilir ve değerlendirme kayıtlarını tutmayı bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 30 | 90 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |