Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Öğrt. Materyal İnceleme ve Geliştirme | ELT 415 | 7 | 2 + 4 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BURCU KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. ALİ İLYA Arş.Gör. BURCU KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciler İngilizce Dili Eğitiminde kullanılabilecek çeşitli öğretim materyallerinin nasıl hazırlanacağı ve değerlendirilebileceği konusunda bilgi edinir ve yeteneklerini geliştirirler. |
Dersin İçeriği | Bu ders öğretmen adaylarının ders gereçleri tasarımı teori ve ilkelerini (örn.: gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi, ve değerlendirilmesi), tanımalarını ve ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşlerden haberdar olmalarını sağlar. Öğretmen adaylarının dikkati, yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarının arasındaki ilişkiye çekilir. Bu derste ders gereçlerinin seçimi ile ilgili şu noktalara değinilir: format, öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçlerin kullanılması. Ayrıca dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi ile ilgili de şu konulara değinilir: ders kitabı gereçlerinin belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine ve ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları. Öğretmen adayları, gereç değerlendirmesi ve ders kitabının sınıf ortamında kullanımı ile ilgili tartışmalara katılır, dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve gereç tasarımının güncel İDE yöntemlerine hangi yollarla bağlantılanacağı üzerine tartışırlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler çeşitli öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, resimler, duvar posterleri, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb) özelliklerini ve bu mataryelleri geliştirme tekniklerini öğrenirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Öğrenciler çeşitli öğretim mataryallerini (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, resimler, duvar posterleri, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb) öğretim teknolojileri yoluyla nasıl geliştireceklerini öğrenirler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
3 | Öğrenciler gramer, kelime, okuma, dinleme, konuşma, yazma becerilerini geliştirecek mataryaller üretmeyi öğrenirler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
4 | Öğrenciler materyal kullanımında yaratıcılıklarını kullanırlar | Anlatım, Problem Çözme, | |
5 | Öğrenciler materyal geliştirmede dikkat edilmesi gereken pratik fikirleri ve yolları öğrenirler | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Öğrenciler çeşitli öğretim mataryallerinin içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, vb açılardan değerlendirme becerilerini geliştirirler | Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Öğrenciler arkadaşları tarafından hazırlanmış mataryalleri değerlendirip onlara önerilerde bulunurlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Öğrenciler materyal geliştirme konusundaki deneyimlerini yansıtmayı öğrenirler | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
9 | Öğrenciler materyal arşivi geliştirme sürecini öğrenir ve uygularlar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Materyal değerlendirme de sistematik yaklaşım | |
3 | Ders kitabını seçme ve değerlendirmedeki birinci safha | |
4 | Ders kitabını ayrıntılı değerlendirme | |
5 | Ders kitabı temelli öğretim ve kitabın uyarlaması | |
6 | Dersi destekleyici çalışma kağıtlarının tasarımı | |
7 | Otantik materyallerin kullanımı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Materyal tasarımını sistematik hale getirme | |
10 | Öğrencilerin materyal tasarımına entegrasyonu | |
11 | Değerlendirmeyi etkileyen faktörler | |
12 | Öğrenci materyal değerlendirme raporlarını değerlendirme | |
13 | Öğrenci materyal değerlendirme raporlarını değerlendirme | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | McGrath, I. (2002). Materials evaluation and design for language teaching. Edinburgh University Press |
Ders Kaynakları |
Crystal, D. & K. Johnson (Eds.) 1993. Materials and Methods in ELT. Oxford: Blackwell. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler çeşitli öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, resimler, duvar posterleri, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb) özelliklerini ve bu mataryelleri geliştirme tekniklerini öğrenirler. | |||||||||||||||
2 | Öğrenciler çeşitli öğretim mataryallerini (çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, resimler, duvar posterleri, video, bilgisayar temelli ders materyali, vb) öğretim teknolojileri yoluyla nasıl geliştireceklerini öğrenirler | |||||||||||||||
3 | Öğrenciler gramer, kelime, okuma, dinleme, konuşma, yazma becerilerini geliştirecek mataryaller üretmeyi öğrenirler | |||||||||||||||
4 | Öğrenciler materyal kullanımında yaratıcılıklarını kullanırlar | |||||||||||||||
5 | Öğrenciler materyal geliştirmede dikkat edilmesi gereken pratik fikirleri ve yolları öğrenirler | |||||||||||||||
6 | Öğrenciler çeşitli öğretim mataryallerinin içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, vb açılardan değerlendirme becerilerini geliştirirler | |||||||||||||||
7 | Öğrenciler arkadaşları tarafından hazırlanmış mataryalleri değerlendirip onlara önerilerde bulunurlar | |||||||||||||||
8 | Öğrenciler materyal geliştirme konusundaki deneyimlerini yansıtmayı öğrenirler | |||||||||||||||
9 | Öğrenciler materyal arşivi geliştirme sürecini öğrenir ve uygularlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |