Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Felsefesi | ELT 446 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Arş. Gör. Ali İLYA |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrenciler dilin tarihsel boyutundaki yaklaşımlara dair farkındalık kazanırlar. Diller üzerine geliştirilmiş olan farklı felsefi görüşler hakkında bilgi sahibi olurlar. Çeşitli kuramlar ve düşünce sistemleri üzerine yazılan eserler hakkında fikir sahibi olurlar. Farklı görüş ve düşünceleri karşılaştırmalı olarak incelemek suretiyle kendilerine özgü düşünce ve tutum geliştirirler. |
Dersin İçeriği | Dil felsefesi alanındaki öncü isimler, dil felsefesinin boyutları, dil felsefesi disiplininin diğer disiplinler ile ilişkisi, ilgili disiplinlerin öğretilerinin dil öğretim sürecine katkıları vs. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dilin tarihsel gelişim süreci hakkında fikir sahibi olur. Dile dair çeşitli yaklaşımları tanımlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dil felsefesine yönelik olumlu tutum geliştirir. Dilin felsefi boyuttaki gelişim sürecinden haberdar olduğu için bu konuda gerekli bilince sahip olur. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Dil felsefecilerinin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte sayar. Foucault ve Eco gibi dil felsefesi ve mantığı alanında önde gelen isimleri tanır ve haklarında yorum yapabilir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Göstergebilimin ve pragmatizmin çeşitli boyutlarını dil felsefesi temelinde inceler. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Dil felsefesinin oluşturucu ögelerini listeleyebilir. En az iki kavram arasında dil felsefesinin kurduğu kimi bağlantıları kurabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sofistlerin dil çalışmaları | |
2 | Platon, Kratylos, Phaedros | |
3 | Aristoteles, Kategoriler, Yorum Üzerine | |
4 | Augustinus, Modistae okulu ve ortaçağda göstergebilim | |
5 | Giambattista Vico’da “yazı” ve “konuşma” kavramları | |
6 | Johann Godfried Herder ve Wilhelm von Humboldt | |
7 | John Locke | |
8 | 19. yüzyılın tarihsel dilbiliminde köken arayışı | |
9 | Ara sınav | |
10 | Ferdinand de Saussure’ün 19. yüzyıl dilbilimine yönelik eleştirisi | |
11 | Anlam ve Yorum | |
12 | Wittgenstein’ın dil görüşü ile yapısalcı görüş arasındaki karşıtlık | |
13 | Roman Jakobson. Jacques Derrida’nın Saussure eleştirisi | |
14 | Farklı dil tasarımları doğrultusunda gelişen farklı metin ve metin incelemesi anlayışları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Çiğdem Dürüşken, Rhetorica. |
Ders Kaynakları | Kemp, G. (2011). What is this thing called Philosophy of Language. Routledge |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dilin tarihsel gelişim süreci hakkında fikir sahibi olur. Dile dair çeşitli yaklaşımları tanımlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
2 | Dil felsefesine yönelik olumlu tutum geliştirir. Dilin felsefi boyuttaki gelişim sürecinden haberdar olduğu için bu konuda gerekli bilince sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
3 | Dil felsefecilerinin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte sayar. Foucault ve Eco gibi dil felsefesi ve mantığı alanında önde gelen isimleri tanır ve haklarında yorum yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
4 | Göstergebilimin ve pragmatizmin çeşitli boyutlarını dil felsefesi temelinde inceler. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
5 | Dil felsefesinin oluşturucu ögelerini listeleyebilir. En az iki kavram arasında dil felsefesinin kurduğu kimi bağlantıları kurabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |