Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi | ELT 302 | 6 | 4 + 4 | 6 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Elif BOZYİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere temel terimlerin bilgisinin kazandırılmasının yanı sıra öğretim yöntemleri ve sınıf uygulamalarını dikkate almak suretiyle çocukların yabancı dil öğrenme süreçlerine ilişkin alt yapı oluşturmaktır. Yaşları 3-12 arasında değişen öğrenenlerin dil öğrenme deneyimleri fiziksel, psikolojik, duygusal ve bilişsel bağlamlarda yetişkinlerinkinden önemli ölçüde farklılık göstermektedir. Bu nedenledir ki bu ders öğrencilere sahip oldukları yöntem, teknik ve uzmanlık bilgisini erken yaştaki dil öğrenenlere göre uyarlamalarında yardımcı olmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu derste öğrenciler çocukların nasıl düşündükleri ve öğrendikleri konularında bilgi sahibi olacak, çocukların ana dil ve yabancı dil gelişimlerini daha iyi kavrayacak, geçerliğini sürdüren çocuklara yabancı dil öğretim yaklaşımlarını gözden geçirecek ve teoride sahip olduklarını sınıf deneyimi ile bütünleştireceklerdir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukların öğrenme süreçlerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çocukların ana dil ve ikinci dil gelişim evrelerini tanımlayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Çocuklara yabancı dil öğretimi alanında var olan yaklaşımları karşılaştırabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Öğrenmeyi öğrenme olgusunun temel bileşenlerini tanımlayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Mikro öğretim uygulamalarında sınıf yönetimi becerilerini yansıtabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Dil eğitimi ile ilgili detayları sınıf içi etkinliklere yansıtabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri tasarlayabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Çocuklara yabancı dil öğretim sürecini işlevsel kılacak kuram ve yaklaşımlara eleştirel bir yorum getirebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı & Çocukların yabancı dil öğrenimi & Çocuk öğrenciler kimdir? Çocuk öğrenciler ve küçük çocuk öğrenciler | |
2 | Çocukların yabancı dil öğrenimi & Çocuk öğrenciler ve küçük çocuk öğrencilerin özellikleri ve öğrenme stilleri | |
3 | Görev ve etkinliklerle dil öğrenimi & Örnek etkinlik ve ders planları | |
4 | Konuşma dilinin öğrenimi & Kelime öğrenimi | |
5 | Dil bilgisi öğrenimi & Okur yazarlık becerilerinin öğrenimi | |
6 | Mikroöğretimler | |
7 | Mikroöğretimler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Ara sınav | |
10 | Tema tabanlı öğretim ve öğrenme & Hikaye anlatma/okuma & Örnek etkinlik ve ders planları | |
11 | Değerlendirme ve dil öğrenimi & Dil seçimi ve dil öğrenimi | |
12 | Çocuklara yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar & Mikroöğretimler | |
13 | Mikroöğretimler | |
14 | Mikroöğretimler & Dersin genel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cameron, L. (2005). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge University Press Ersöz, A. (2010). Teaching English to Young Learners. EDM |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocukların öğrenme süreçlerini açıklayabilir. | |||||||||||||||
2 | Çocukların ana dil ve ikinci dil gelişim evrelerini tanımlayabilir. | |||||||||||||||
3 | Çocuklara yabancı dil öğretimi alanında var olan yaklaşımları karşılaştırabilir. | |||||||||||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme olgusunun temel bileşenlerini tanımlayabilir. | |||||||||||||||
5 | Mikro öğretim uygulamalarında sınıf yönetimi becerilerini yansıtabilir. | |||||||||||||||
6 | Dil eğitimi ile ilgili detayları sınıf içi etkinliklere yansıtabilir. | |||||||||||||||
7 | Sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri tasarlayabilir. | |||||||||||||||
8 | Çocuklara yabancı dil öğretim sürecini işlevsel kılacak kuram ve yaklaşımlara eleştirel bir yorum getirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 8 | 1 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |