Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okuma ve Yazma Becerileri II | ELT 106 | 2 | 6 + 0 | 6 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif BOZYİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | ELT 106 Okuma ve Yazma Becerileri II dersi temel olarak öğretmen adaylarını akademik alanda okuma ve yazma süreçleri üzerine düşündürmeyi, onların temel kavramlara yönelik farkındalık düzeylerini arttırmayı, okuma sürecinin bileşenlerini kavramalarını sağlamayı, farklı türlerde yazma becerilerini geliştirmeyi ve sık tekrarlanan alıştırmalar ile dersin kapsamını oluşturan iki alanda daha ileri bir düzeye gelmelerini amaçlamaktadır. Temel olarak bu ders ile öğretmen adayları farklı disiplinlerdeki çeşitli konuları kapsayan kitaplardan, dergilerden, ders kitaplarından ve güvenilir internet kaynaklarından otantik metinler okuyarak akademik söyleme alışırlar. Ders içerisinde yapılan grup çalışmalarıyla sınıftaki diğer öğretmen adaylarıyla fikir alış verişinde bulunur, çeşitli konularda araştırma yapar, ve sonunda kendileri özgün fikirler geliştirirler. Bu sürecin sonunda da iyi birer okur ve bilgi birikimlerini akademik düzeyde dile getirebilen bağımsız yazarlar olurlar. |
Dersin İçeriği | İngilizce dilinde farklı türlerde yazma becerilerine yönelik etkinlikler Akademik referans gösterme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okuma ve yazma sürecinin unsurlarını tanımlayabilir. Hedef kitleye uygun kendi düzeyinde farklı türlerde yazılar hazırlayabilir. Hazırladığı metin içerisinde kendi düzeyindeki dil bilgisi ve diğer dil kullanımlarını metne uygun şekilde düzenleyebilir. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kendi düzeyindeki bir metni düzenleyerek daha okunur hale getirebilir. Farklı okuyucu kitlelerinin profiline göre kullandığı dili ve içeriği şekillendirebilir. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Dil farkındalığı artar. Dili akademik anlamda daha etkili bir şekilde kullanabilir. Farklı metin türlerini birbirinden ayırabilir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Okuma ve yazma sürecinde farklı metin türlerine göre farklı stratejiler geliştirebilir. Grup çalışmalarıyla birbirleriyle fikir alışverişinde bulunabilirler. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kaynak taraması yapabilir ve edindikleri bilgiyi özgün ve akademik bir şekilde yazıya dökebilirler. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma ve Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi: Okuma ve Yazma Süreci | |
2 | Dil bilgisi ve dil yapılarının kullanımı: Cümlenin öğelerini tanımlama, cümle yapıları, fiil biçimleri | |
3 | Okuma ve Düzenleme: Özne-yüklem uyumu, geçmiş zaman yapılarının kullanımı, kelime dizilişi | |
4 | Okuma ve Düzenleme: İmla ve noktalama kuralları, Zamirlerin kullanımı, edatlar, cümleleri tanımlama, cümlelerin birbiriyle ilişkisi | |
5 | Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi: Paragraf Okuma, Düzenleme ve Paragraf Yazma | |
6 | Yazmanın Farklı Türleri ve Bu Türlerin Okunması: Anlatı ve tasvir yazıları | |
7 | Yazmanın Farklı Türleri ve Bu Türlerin Yazma Çalışmaları: Anlatı ve tasvir yazıları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yazmanın Farklı Türleri ve Bu Türlerin Okunması: Rapor yazma, bir süreci betimleme, neden-sonuç yazıları | |
10 | Yazmanın Farklı Türleri ve Bu Türlerin Yazma Çalışmaları: Rapor yazma, bir süreci betimleme, neden-sonuç yazıları | |
11 | Yazmanın Farklı Türleri ve Bu Türlerin Okunması: Karşılaştırma yazıları, ikna yazıları, özetleme | |
12 | Yazmanın Farklı Türleri ve Bu Türlerin Yazma Çalışmaları: Karşılaştırma yazıları, ikna yazıları, özetleme | |
13 | Eleştirel Okuma ve Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Meyers, Alan. Gateways to Academic Writing: Effective Sentences, Paragraphs, and Essays. London: Longman, 2005. Print. Making Connections High Intermediate. Cambridge University Press. APA Manual 6th Edition |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okuma ve yazma sürecinin unsurlarını tanımlayabilir. Hedef kitleye uygun kendi düzeyinde farklı türlerde yazılar hazırlayabilir. Hazırladığı metin içerisinde kendi düzeyindeki dil bilgisi ve diğer dil kullanımlarını metne uygun şekilde düzenleyebilir. | 5 | 5 | |||||||||||||
2 | Kendi düzeyindeki bir metni düzenleyerek daha okunur hale getirebilir. Farklı okuyucu kitlelerinin profiline göre kullandığı dili ve içeriği şekillendirebilir. | 5 | 5 | |||||||||||||
3 | Dil farkındalığı artar. Dili akademik anlamda daha etkili bir şekilde kullanabilir. Farklı metin türlerini birbirinden ayırabilir. | 5 | 5 | |||||||||||||
4 | Okuma ve yazma sürecinde farklı metin türlerine göre farklı stratejiler geliştirebilir. Grup çalışmalarıyla birbirleriyle fikir alışverişinde bulunabilirler. | 5 | 5 | |||||||||||||
5 | Kaynak taraması yapabilir ve edindikleri bilgiyi özgün ve akademik bir şekilde yazıya dökebilirler. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 8 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 177 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |