Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okuma ve Yazma Becerileri I | ELT 105 | 1 | 6 + 0 | 6 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif BOZYİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenci bu derste yoğun olarak cümle içinde çeşitli yapıları kullanarak kelime anlamı tahmin etmeyi,bir cümleyi farklı yapılar kullanarak değişik şekillerde söylemeyi, anafikir bulmayı ve bütün bunları birleştirerek bir okuma anlama sorularına dogru cevaplar vermeyi hedefler.Yazmanın temel ilkeleri, kuralları ve yöntemleri doğrultusunda, öğrencilerin, farklı konularda yazma becerilerini geliştirmeyi; cümle, paragraf, kompozisyon, rapor, hikaye, özgeçmiş, broşür, ilan, mektup yazma becerilerini uygulayarak geliştirmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak öğrencilere farklı bakış açılarını kavrama, tümceler arası bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre ulaşma, ve cümleler arası anlamsal ip uçların kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılmasını amaçlamaktadır. Dersin diğer bir amacı ise öğrencilere ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığını kazandırmaktır. Bilginin birleştirilmesi, problemin çözümlenmesi ve değerlendirme sonucu tepki verme gibi ileri düzey eleştirel düşünme becerileri de geliştirilecektir. Öğrenciler, geliştirmekte oldukları okuma alt-becerilerini yazacakları paragraflarda kullanma ve pekiştirme fırsatı bulabileceklerdir. Ayrıca, açıklama, tanımlama ve anlatı paragrafları gibi değişik yazılı anlatım çeşitlerini inceleyip yazacaklardır. Bunlara ek olarak, özetleme, metin taslağı hazırlama ve bir düşünceyi başka sözcüklerle anlatma gibi paragraf yazma becerilerini geliştirme olanağını bulacaklardır. Yazım ve noktalama işaretleri ve alfabe dışı sembol kullanımı da dersin kapsamındadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı disiplinlerden metinleri okuyup anlayabilir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | |
2 | Anafikir ve yardımcı düşünceleri belirleyebilir. Gerçekleri görüş ve düşüncelerden ayırt edebilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Kanıtların türünü göz önüne alıp, uygunluk doğruluk ve önemi bakımından değerlendirebilir. Yazarın dil kullanım, metni yapılandırma ve fikirleri işleyiş biçimine dikkat edebilir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | İngilizce akademik yazın alanındaki belli başlı kavramları tanımlayabilir. Paragraf ve kompozisyonda yer alan anafikir cümlesini tanır ve yerini belirleyebilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Paragraf ve kompozisyondaki destekleyici fikirleri tanıyabilir ve bulabilir. Çeşitli türlerde yazılan paragraf ve kompozisyonların metin analizini yaparak, metnin organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapabilir. Verilen konulara göre İngilizce akademik yazın kullarına uygun olarak çeşitli türlerde paragraf ve kompozisyon yazabilir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse ve ders amaçlarına giriş, akademik dürüstlük ve intihal, metin içi alıntılar, okuma ve yazma türleri ve amaçları, metin türleri (Yazının resmi ve resmi olmayan türleri), tanısal yazma çalışması | |
2 | Art alan bilgisini aktifleştirme ve ana fikir bulma; Cümle Tipleri (Basit, Bileşik, Kompleks, Bileşik-Kompleks) Noktalama, Cümle Problemlerini Sabitleme, Paralel Yapılar, , Akademik ve Akademik olmayan kelime bilgisi, Corpus Kullanımı | |
3 | Okuma Stratejileri; Cümle Tipleri (Basit, Bileşik, Kompleks, Bileşik-Kompleks) Noktalama, Cümle problemlerini düzeltme, Paralel yapılar, Akademik olmayan ve akademik kelime bilgisi, Corpus Kullanımı (devam) | |
4 | Bağdaşıklık, birlik ve tutarlılık, bağlaçların kullanımı, noktalama kuralları | |
5 | Bilinmeyen kelimelerin bulunduğu yazıları anlama, okuma stratejileri; Cümleleri farklı biçimlerde ifade etme çalışmaları | |
6 | Kavram Haritaları; Paragraf ve paragrafın özellikleri | |
7 | Paragraftan kompozisyona, kompozisyonun özellikleri ve yapılandırılması | |
8 | Kompozisyon türlerinin tanıtılması, konuların belirlenmesi ve tez cümlelerinin yazılması, Süreç yazıları | |
9 | Ara sınav haftası | |
10 | Fikir Yazıları | |
11 | Fikir yazıları (devam) | |
12 | Çeşitli türlerde yazılar; Akran geri bildirimi çalışmaları | |
13 | Problem-Çözüm yazıları | |
14 | Problem-Çözüm yazıları (devam) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Barton, G. (2000). Writing o 14. Oxford University Press. Greenall, S.(1986). Effective Reading. Cambridge University Press. Meyers, A. (2005). Gateways to academic writing: Effective sentences, paragraphs, and essays. London: Longman. Montgomery, M., & Alan Durant, N. Fabb, T. Furniss, S. Mills (2007). Ways of Reading. London and New York: Routledge, Taylor & Francis Group. |
Ders Kaynakları | Oshima, A., & Hogue, A. (2006). Writing academic English (Longman Academic Writing Series, Level 4). London: Pearson Longman. Smith, L. C. (2013). Longman academic reading series: Reading skills for college (Level 5). New York, NY: Pearson Education.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı disiplinlerden metinleri okuyup anlayabilir. | 5 | 5 | |||||||||||||
2 | Anafikir ve yardımcı düşünceleri belirleyebilir. Gerçekleri görüş ve düşüncelerden ayırt edebilir. | 5 | 5 | |||||||||||||
3 | Kanıtların türünü göz önüne alıp, uygunluk doğruluk ve önemi bakımından değerlendirebilir. Yazarın dil kullanım, metni yapılandırma ve fikirleri işleyiş biçimine dikkat edebilir. | 5 | 5 | |||||||||||||
4 | İngilizce akademik yazın alanındaki belli başlı kavramları tanımlayabilir. Paragraf ve kompozisyonda yer alan anafikir cümlesini tanır ve yerini belirleyebilir. | 5 | 5 | |||||||||||||
5 | Paragraf ve kompozisyondaki destekleyici fikirleri tanıyabilir ve bulabilir. Çeşitli türlerde yazılan paragraf ve kompozisyonların metin analizini yaparak, metnin organizasyonu, bütünlüğü ve içeriği hakkında değerlendirme yapabilir. Verilen konulara göre İngilizce akademik yazın kullarına uygun olarak çeşitli türlerde paragraf ve kompozisyon yazabilir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 166 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |