Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bağlamsal Dilbilgisi | ELT 101 | 1 | 5 + 0 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. ALİ İLYA
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin İngilizcenin dilbilgisel yapılarına hakim olmaları, farklılıklarını bilmeleri, anlamlandırabilmeleri, bu yapıları sözlü, yazılı iletişimde doğru kullanmalarını sağlamak, ve bu yolla bunları öğretecek düzeye ulaşmalarıdır. |
Dersin İçeriği | İleri seviyedeki dil ve tümce yapıları, bu yapılar ile sözcükler arasındaki ilişki, bu dil yapıları aracılığıyla anlam yaratma, biçim ile metin türü arasındaki ilişki, bağlam ile yapı arasındaki ilişki, yapıların farklı bağlamlardaki anlamları ve üst düzey metinlerde kullanımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngiliz dilinin yapısal özellikleri ve bağlamsal ilişkileri tanır. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Konuşmacı tarafından kullanılan farklı yapıların bağlamsal anlamını çözebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yazarken bağlamdan kaynaklanan farklılıkları farklı şekilde ifade edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Akademik dilin güncel dilden farklılaştığı noktaları bilir, tanır ve kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Konuşma dilinde kullanılan yapıları, yazma dilinden farklarını belirler, ve konuşma sırasında farklı yapılar kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Okuma sırasında, metnin özelliğine göre kullanılan yapıların bağlamdan kaynaklanan farklı anlamlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Türkçe ve İngilizce dillerinde kullanılan yapıları eşleştirilebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Dil kullanıcısı olarak bağlamsal farklılıkları tanır, etkin kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eylem Yapıları (Present Tenses) | |
2 | Eylem Yapıları (Past Tenses) | |
3 | Eylem Yapıları (Future Tenses) | |
4 | Yardımcı Eylemler: Kiplik | |
5 | Modal yapılar | |
6 | Etken ve Edilgen Çatı (Passive and Pseudo-passive) | |
7 | İsim ve sıfat tümceleri & Mastarlı Yan Tümceler ile -ing Eki Alan Tümceler | |
8 | Gerund , Infinitive, Present ve Past Participle | |
9 | Zarf tümcelerinde bağlaçlar ve geçiş bağlaçları | |
10 | Zarf tümceleri, koşul cümleleri | |
11 | İsimler ve isim cümleleri | |
12 | Deyimsel kullanımlar | |
13 | Belirteçler (Articles) | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Carter R., Hughes R., McCarthy M. 2010. Exploring Grammar in Context Upper-Int and Advanced. Cambridge University Press |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | X | |||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | X | |||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | X | |||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | X | |||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | X | |||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | X | |||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İngiliz dilinin yapısal özellikleri ve bağlamsal ilişkileri tanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 2 |
2 | Konuşmacı tarafından kullanılan farklı yapıların bağlamsal anlamını çözebilir. | |||||||||||||||
3 | Yazarken bağlamdan kaynaklanan farklılıkları farklı şekilde ifade edebilir. | |||||||||||||||
4 | Akademik dilin güncel dilden farklılaştığı noktaları bilir, tanır ve kullanabilir. | |||||||||||||||
5 | Konuşma dilinde kullanılan yapıları, yazma dilinden farklarını belirler, ve konuşma sırasında farklı yapılar kullanır. | |||||||||||||||
6 | Okuma sırasında, metnin özelliğine göre kullanılan yapıların bağlamdan kaynaklanan farklı anlamlarını tanır. | |||||||||||||||
7 | Türkçe ve İngilizce dillerinde kullanılan yapıları eşleştirilebilir. | |||||||||||||||
8 | Dil kullanıcısı olarak bağlamsal farklılıkları tanır, etkin kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |