Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngiliz Edebiyatı | ELT 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ İLYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, İngiliz Edebiyatı´nın ana hatlarını belli dönemlere ait eserlerin çözümlemesi yöntemiyle öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin edebi düşünme becerisini ve eleştirel yaklaşımı kazanmaları temel hedefler arasındadır. İngiliz Edebiyatından farklı edebi türlerin temel özellikleri hakkında bilgi edinmek ve dönemlerin öne çıkan özelliklerini tanımak temel kazanımlar olarak değerlendirilir. Ayrıca, eserler içerisinde geçen temaların öğrencilerin yaşantılarıyla ve güncel olay ve durumlarla bağdaştırılarak öğrencilerin bütünsel gelişimine katkı sağlanması da önemli bir diğer hedeftir. |
Dersin İçeriği | Giriş düzeyindeki bu ders, İngiliz Edebiyatı ve özgün yazım dili İngilizce olan edebiyatın kültürel tarihi, metin incelemede kullanılan temel terim ve teknikler, başlıca metin türleri ve bu edebiyatlardaki önemli akım ve dönemler gibi konulara değinir. Öğrenciler, farklı dönemlere ait çeşitli türlerdeki kısa öykü, şiir, tiyatro oyunu ve roman gibi eserleri içerik ve biçem analizi yoluyla inceleyecektir. Bunlara ek olarak, bu ders, öğrencileri, edebiyatın yaşam anlayışımıza katkıları konusunda bilinçlendirmeyi ve sınıf içi tartışmalar aracılığıyla, öğrencilere okunan metinlere karşı eleştirel bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrenciler okuyacakları eserlerdeki edebi sanatları inceleyecek ve bunları çıkarım ve değerlendirme yapmak amacıyla yorumlayacaklardır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler edebi eserlana türlerini tanımlayabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğrenciler farklı edebi türlerin özelliklerini listeleyip açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Öğrenciler ana edebi türler arasın daki farklılıkları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Öğrenciler belli bir edebi eserin ait olduğu tarihsel dönemi hatırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Öğrenciler edebiyatın elemanlarını tanıyabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Öğrenciler edebi terimleri saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Öğrenciler edebi akımları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
8 | Öğrenciler belli edebi türün ait olduğu tarihsel dönem içindeki yerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Öğrenciler edebiyatın elemanlarını örnek eserlerde kullanabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Öğrenciler tarihsel bilgiyi örnek esere uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Öğrenciler söz sanatlarını gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Öğrenciler biyografik bilgiyi örnek eser üzerinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | Öğrenciler değişik akımların özelliklerini örnek eserde gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, İngiliz Edbiyatına Genel Bir Giriş | Thornley, G.C. and Gywneth Roberts. An Outline of English Literature. China: Longman, 2003. Print. |
2 | Okuma nedir? Bir iletişim olarak okuma ve bileşenleri | Derlenen kaynak. |
3 | Niyet, yorum ve anlam çıkarma & Anlam türleri & Okuma sürecine yönelik sorular ve türleri | Derlenen kaynak. |
4 | Elizabeth Dönemi: Shakespeare'in Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası adlı eserinin incelenmesi Shakespeare Komedyasının özelliklerine genel bir bakış | Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print. |
5 | Elizabeth Dönemi: Shakespeare'in Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası adlı eserinin incelenmesi & Eserin psikoanalatik incelemesi & Doğa ve toplum arasındaki çatışma | Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print. |
6 | Elizabeth Dönemi: Shakespeare'in Bir Yaz Dönümü Gecesi Rüyası adlı eserinin incelenmesi: Kişiliğin bileşenleri olarak id, ego ve süperego & Toplumun birey üzerindeki baskısı ve çatışma | Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print. |
7 | Restorasyon Dönemi: "Can Life Be a Blessing? & 18. YY Şiiri: "Ode on Solitude" | Derlenen kaynak. |
8 | Ara Sınav | |
9 | 18. YY. Düzyazısı: Pope'un "An Essay on Criticism" adlı eseri | Derlenen kaynak. |
10 | Viktorya Dönemi: Mrs. Warren's Profession'ın tür ve içerik açısından edebi incelemesi | Shaw, George Bernard. Mrs. Warren’s Profession. |
11 | Viktorya Dönemi: Mrs. Warren's Profession'ın tür ve içerik açısından edebi incelemesi | Shaw, George Bernard. Mrs. Warren’s Profession. |
12 | 20. YY. Şiiri: "The Love Song of J. Alfred Prufrock" Modernizm ve Etkileri | Derlenen kaynak. |
13 | 20. YY. Şiiri: "The Love Song of J. Alfred Prufrock" Modernizm ve Etkileri | Derlenen kaynak. |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Shakespeare, William. A Midsummer Night’s Dream. London: Penguin Popular Classics, 1994. Print. Shaw, George Bernard. Mrs. Warren’s Profession. The copy I’ll provide for you. Thornley, G.C. and Gywneth Roberts. An Outline of English Literature. China: Longman, 2003. Print. Öğretim elemanı tarafından derlenen diğer kaynaklar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler edebi eserlana türlerini tanımlayabilecektir | |||||||||||||||
2 | Öğrenciler farklı edebi türlerin özelliklerini listeleyip açıklar. | |||||||||||||||
3 | Öğrenciler ana edebi türler arasın daki farklılıkları anlatır. | |||||||||||||||
4 | Öğrenciler belli bir edebi eserin ait olduğu tarihsel dönemi hatırlar. | |||||||||||||||
5 | Öğrenciler edebiyatın elemanlarını tanıyabilecektir. | |||||||||||||||
6 | Öğrenciler edebi terimleri saptar. | |||||||||||||||
7 | Öğrenciler edebi akımları tanır. | |||||||||||||||
8 | Öğrenciler belli edebi türün ait olduğu tarihsel dönem içindeki yerini belirler. | |||||||||||||||
9 | Öğrenciler edebiyatın elemanlarını örnek eserlerde kullanabilecektir. | |||||||||||||||
10 | Öğrenciler tarihsel bilgiyi örnek esere uygular. | |||||||||||||||
11 | Öğrenciler söz sanatlarını gösterir. | |||||||||||||||
12 | Öğrenciler biyografik bilgiyi örnek eser üzerinde kullanır. | |||||||||||||||
13 | Öğrenciler değişik akımların özelliklerini örnek eserde gösterir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |