Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri EBB 209 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ali İLYA

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

ÖĞRENCİLER; EĞİTİM PROGRAMLARININ TEMEL KAVRAMLARINI KARŞILAŞTIRIR, EĞİTİM PROGRAMLARINI VE DERS PLANLARINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİÖĞRENİR VE ÇEŞİTLİ ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ, SINIFTA KULLANACAKLARI METOD VE STRATEJİLERİ BİLİR.

Dersin İçeriği

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 2) EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ ÖĞRENİR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 3) DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI ÖĞRENİR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 4) PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ ANLAR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 5) TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 6) TEMEL ÖĞRENME METOD VE TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİR. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 7) METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 ÖĞRENME VE ÖĞRETME İLKELERİ
2 EĞİTİM PROGRAMININ TEMEL ÖĞELERİ
3 EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
4 EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA
5 PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
6 ÖĞRETME - ÖĞRENME STRATEJİ VE MODELLERİ
7 ARA SINAV
8 ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ
9 ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETİMİN GENEL İLKELERİ
10 ÖĞRETİM STRATEJİ,YÖNTEM VE TEKNİKLERİN ETKİLİ KULLANILMASI
11 ÖĞRETİM VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ
12 BAŞLICA ÖĞRETME –ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI
13 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
14 ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Çelenk,S.  (Ed) (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem Akademi, Ankara.
[2] Sönmez, V. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri.  Anı Yayıncılık
[3] Erginer, E. (2015) Öğretim İlke ve Yöntemleri.  Pegem Akademi, Ankara.

[4] Gömleksiz, M.N. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri.  Asos Yayinevi

………….

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce öğretim süreçlerini planlar. X
2 İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. X
3 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. X
4 İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. X
5 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. X
6 Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. X
7 Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8 Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9 Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10 Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11 Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
12 Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. X
14 Yabancı dil testleri geliştirir.
15 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 1) EĞİTİM PROGRAMLARINDAKİ TEMEL KAVRAMLARI VE FİKİRLERİ BİLİR
2 2) EĞİTİM PROGRAMINI NASIL GELİŞTİRECEĞİNİ ÖĞRENİR
3 3) DERS PLANINI NASIL HAZIRLAYACAĞINI ÖĞRENİR
4 4) PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİNİ ANLAR
5 5) TEMEL ÖĞRENME STRATEJİLERİNİ KARŞILAŞTIRIR.
6 6) TEMEL ÖĞRENME METOD VE TEKNİKLERİNİ ÖĞRENİR.
7 7) METOD VE TEKNİKLERİ KULLANABİLECEK BECERİLERİ GELİŞTİRİR
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5