Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Ekg | ANS 217 | 3 | 1 + 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. EBRU MİHRİBAN GÜVEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. EBRU MİHRİBAN GÜVEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel EKG bilgilerini ve hayatı tehdit eden kardiyak ritimleri ayırt etmeyi öğretmek.
|
Dersin İçeriği | EKG ile ilgili temel kavramlar ve Kardiyak Monitörizasyon, Sinüs aritmileri ve tedavileri, Ventriküler aritmiler ve tedavileri, Kardiyo pulmoner resüstasyon, Kardiyak Arrest Ritimleri, Kalbin İleti sistemi, EKG Derivasyonları ve Kardiyak AKS, EKG Dalgaları ve Kalp ritminin değerlendirilmesi, Kalp Hızının Değerlendirilmesi, Ritim Analizi,Erken Vurular, Hastane öncesi kardiyak arrest yönetimi , İleri Yaşam Desteği
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalbin elektrofizyolojisini tanımlayabilecektir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Hayatı tehdit eden disritmleri tanıyacaktır. | Bireysel Çalışma, | |
3 | EKG çekim ve özelliklerini açıkyabilecektir. | Bireysel Çalışma, | |
4 | Kalp ritim bozukluklarını tanımlayabilicektir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Kalbin anatomisinı tanıyacaktır. | Anlatım, | |
6 | Akut MI tanımlayabilicek ve hastane öncesi tedavisini uygulayabilicektir. | ||
7 | Sinüs ritmini açıklayabilir ve EKG'yi yorumlayabilicektir. | ||
8 | EKG dalgalarını tanımlayabilicektir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | EKG İle İlgili Temel Kavramlar Kalbin anatomisi | |
2 | Kalbin elektrofizyolojisi | |
3 | EKG çekimi | |
4 | EKG dalga ve interval birimlerinin değerlendirilmesi | |
5 | Normal EKG yorumlaması | |
6 | Disritmilere giriş | |
7 | Bradiaritmilerin tanımlaması ve hastane öncesi tedavi basamakları | |
8 | Taşikardiler giriş ve tanımlaması | |
9 | Dar QRS li taşikardiler ve hastane öncesi tedavi basamakları | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Geniş QRS'li taşilardilerde hastane öncesi tedavi basamakları | |
12 | Kardiyoversiyon ve defibrilasyon uygulaması | |
13 | Akut Koroner sendromların tanımlanması ve tipleri | |
14 | Akut koroner sendromların hastane öncesi tadavisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Pratik EKG; Ataç Öncül, İstanbul Tıp Kitapevi, ISBN: 9786054499151, 2012 2. Ekokardiyografi; Helen RIMINGTON, John B. CHAMBERS, Çeviri Editörü:Doç. Dr. Enver ATALAR, Nobel Tıp Kitabevi, ISBN:9789752772366, 2009 3.EKG'yi Anlamak; Yazarlar: Andrew R. Houghton, David Gray, Çeviri Editörü:Uzm. Dr. Emre Aslanger, Nobel Tıp Kitabevi, ISBN:9786056600302, 20161.Practical ECG; Ataç Öncül, Istanbul Medicine Bookstore, ISBN: 9786054499151, 2012 1.Practical ECG; Ataç Öncül, Istanbul Medicine Bookstore, ISBN: 9786054499151, 2012 2. Echocardiography; Helen RIMINGTON, John B. CHAMBERS, Translation Editor:Assoc. Dr. Enver ATALAR, Nobel Medicine Bookstore, ISBN:9789752772366, 2009 3.Understanding the EKG; Authors: Andrew R. Houghton, David Gray, Translation Editor:Exp. Dr. Emre Aslanger, Nobel Medicine Bookstore, ISBN:9786056600302, 2016
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalbin elektrofizyolojisini tanımlayabilecektir. | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 0 |
2 | Hayatı tehdit eden disritmleri tanıyacaktır. | ||||||||||
3 | EKG çekim ve özelliklerini açıkyabilecektir. | ||||||||||
4 | Kalp ritim bozukluklarını tanımlayabilicektir | ||||||||||
5 | Kalbin anatomisinı tanıyacaktır. | ||||||||||
6 | Akut MI tanımlayabilicek ve hastane öncesi tedavisini uygulayabilicektir. | ||||||||||
7 | Sinüs ritmini açıklayabilir ve EKG'yi yorumlayabilicektir. | ||||||||||
8 | EKG dalgalarını tanımlayabilicektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |