Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Anestezi I | ANS 104 | 2 | 1 + 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye ameliyathanede çeşitli durumlarda anestezi uygulama yöntemleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırılması |
Dersin İçeriği | Üst Solunum Yolları Hastalıklarında Anestezi, KOAH'da Anestezi, Akciğer Hastalıklarında Anestezi, Kalp Ve Damar Hastalıklarında Anestezi Uygulaması İçin Hazırlık, Açık Kalp Cerrahisinde Anestezi, Damar Cerrahisinde Anestezi, Kalp Hastalıklarında Non Kardiyak Cerrahide Anestezi, Nöroşirurjik Girişimlerde Anestezi Uygulamasında Malzeme ve Hasta Hazırlığı, Nöroşirurjik Girişimlerde Anestezi, Karaciğer Hastalıkları Anestezisinde Hazırlık, Karaciğer Hastalıklarında Anestezi, Genito-Üriner Girişimlerde Anestezi, Böbrek Hastalıklarında Anestezi, Neonatal, Pediatrik Resusitasyon, Allerji, Anaflaksi, Astım Tedavisi, Günübirlik Anestezi, Anestezi Komplikasyonları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı cerrahiler için gereken anestezi seçimini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Gerekli monitörizasyonu tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Hasta hazırlığı yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Hasta takibi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Hastaların uyandırılmasını sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üst Solonum Yolu Hastalıklarında ve KOAH'da Anestezi | |
2 | Restriktif Akciğer Hastalıklarında Anestezi | |
3 | Tek Akciğer Ventilasyonunda Anestezi | |
4 | Kalp ve Damar Hastalıklarında Anestezi Uygulaması İçin Hazırlık | |
5 | Açık Kalp Cerrahisinde Anestezi | |
6 | Damar Cerrahisinde Anestezi | |
7 | Kalp Hastalıklarında Non Kardiyak Cerrahide Anestezi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Nöroşirurjik Girişimlerde Anestezi Uygulamasında Malzeme ve Hasta Hazırlığı | |
10 | Nöroşirurjik Girişimlerde Anestezi | |
11 | Karaciğer Hastalıkları Anestezisinde Hazırlık | |
12 | Karaciğer Hastalıklarında Anestezi | |
13 | Genito Üriner Girişimlerde Anestezi | |
14 | Böbrek Hastalıklarında Anestezi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Güra Çelik M. (Ed.). Teknikerler ve Teknisyenler İçin Anesteziyoloji, Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2014, ISBN: 978-975-277-516-9. Morgan Edward G., Mikhail Maged S., Murray Michael J. and Larson Philip C., Klinik Anesteziyoloji, Çeviri Editörleri: Tulunay Melek ve Cuhruk Handan, Üçüncü Baskı, Güneş Tıp Kitapevi, Ankara, 2004. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı cerrahiler için gereken anestezi seçimini yapar | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 |
2 | Gerekli monitörizasyonu tanımlar | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 |
3 | Hasta hazırlığı yapar | ||||||||||
4 | Hasta takibi yapar | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 |
5 | Hastaların uyandırılmasını sağlar | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |