Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi ELT 010 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Res. Assist. Sena TETİK 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı İngilizce öğretmenlerine kendi sınıf değerlendirme uygulamaları üzerine gerekli bilgiyi sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Değerlendirmenin işlevleri; Öğretmen tarafından geliştirilen sınıf değerlendirme tekniklerinin sonuçlarının nasıl oluşturulacağı, uygulanacağı ve yorumlanacağı; Eğitimde kullanılan değerlendirme araçları ve özellikleri; Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış türü testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirme testleri, sözlü sınavlar; Öğrenciyi çok yönlü tanımayı amaçlayan araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirmesi, öğrenci portföyü, araştırma makaleleri, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar; Öğrenme çıktıları ve notlandırmanın değerlendirilmesi; Değerlendirmenin öğrenci öğrenmesini motive etmek için nasıl kullanılacağı; Dil değerlendirme sürecinin gizemini çözmek.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel ve güncel yaklaşım ve teknikleri açıklar.
2 Değerlendirmenin işlevlerini ve öğretmen tarafından geliştirilen sınıf değerlendirme teknik ve araçlarının sonuçlarının nasıl oluşturulacağını, yönetileceğini ve yorumlanacağını açıklar.
3 Dil eğitiminde kullanılan değerlendirme araçlarını ve özelliklerini tanımlar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, ders müfredatının gözden geçirilmesi
2 Sınıf tabanlı değerlendirmelerde güncel yaklaşımlar
3 Sınıf tabanlı dil değerlendirmelerini kullanma
4 Sonuçlar: Öğrencilerimizi neden değerlendirmemiz gerekiyor?
5 Kararlar: Öğrencilerimizi ne zaman değerlendirmemiz gerekir?
6 Yorumlamalar: Neyi, nasıl değerlendirmeliyiz?
7 Değerlendirme kayıtları: Öğrencilerimizin değerlendirme performanslarını nasıl kaydedebiliriz?
8 Ara sınav
9 Değerlendirme görevi şablonlarının geliştirilmesi
10 Dil değerlendirme görevleri oluşturma
11 Sınıf tabanlı değerlendirmeler yapmak için değerlendirme görevlerinin entegrasyonu
12 Sınıf tabanlı dil değerlendirme örneklerinin incelenmesi ve eleştirilmesi
13 Sınıf tabanlı dil değerlendirme örneklerinin incelenmesi ve eleştirilmesi (devam)
14 Ders revizyonu
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

Bachman, L., & Damböck, B. (2018). Language assessment for classroom teachers. Oxford University Press.

Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2019). Language assessment: Principles and classroom practices (3rd ed.). Pearson.

Cheng, L. (2023). Language classroom assessment (2nd ed.). TESOL Press.  

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır.
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur.
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Sınıf içi değerlendirmelerde kullanılan temel ve güncel yaklaşım ve teknikleri açıklar.
2 Değerlendirmenin işlevlerini ve öğretmen tarafından geliştirilen sınıf değerlendirme teknik ve araçlarının sonuçlarının nasıl oluşturulacağını, yönetileceğini ve yorumlanacağını açıklar.
3 Dil eğitiminde kullanılan değerlendirme araçlarını ve özelliklerini tanımlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,76
Dersin AKTS Kredisi 4