Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi | ELT 008 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Aydın ÇELENK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi dersi İngilize öğretmen adaylarına anlambilim ve söylem arasındaki ilişikiyi analiz edip İngilizce sözcükleri bağlamsal çerçeve içerisinde bireysel öğrenci farklılıklarını göz önünde bulundurarak uygun öğretme yöntemlerini kavramayı ve uygulamayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | İngilizce sözcük bilgisi, anlambilim ve söylem arasındaki ilişkileri analiz etmelerine ve İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme becerilerin geliştirilmesine odaklanır; öğrenciler İngilizce sözcük çeşitlerini, sözcük oluşturma biçimlerini ve sözcüklerin bağlam içinde farklı anlamlarını değerlendirme fırsatı verilir; sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve sınıfta kullanılabilcek çeşitli metin türlerin, sözlük ve derlem gibi kaynaklar ve sözcük öğretim teknikleri kapsanır; bu ders kapsamında ayrıca, İngilizce sözcük bilgisini ölçmede kullanılabilcek sınavlar ve öğrencilerin sözcük öğrenmelerini destekleyici öğrenme/öğretme stratejilerine odaklanır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlambilim ve söylem arasındaki ilişkileri analiz edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme becerilerini geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İngilizce sözcük çeşitlerini, sözcük oluşturma biçimlerini ve sözcüklerin bağlam içinde farklı anlamlarını değerlendirebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve kullanılabilecek metin türlerini eleştirel gözle değerlendirebilir ve uygulayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İngilizce sözcük bilgisini öğrenmeyi desteklyecek öğrenme/öğretme stratejilerini bilir ve uygulayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Dil Öğreniminde Sözcük Öğreniminin Yeri | |
3 | Bir sözcüğü bilmek: Anlam ve organizasyon | |
4 | Bir sözcüğü bilmek: Sözcük yapısı ve gramer bilgisi | |
5 | Sözcük çalışmalarında derlem kullanımı | |
6 | Söylem ve sözcük | |
7 | Sözcük edinimi | |
8 | Sözcük öğretimi ve öğrenimi | |
9 | Vize haftası | |
10 | Sözcük öğrenimini geliştiren öğretim ve müdahaleler | |
11 | Öğretim için hangi sözcüklerin seçileceğine dair bakış açıları | |
12 | Sözcük bilgisini değerlendirme | |
13 | Sınıf içi uygulamalar: Sözcük öğretimi üzerine mikroöğretimler | |
14 | Sınıf içi uygulamalar: Sözcük öğretimi üzerine mikroöğretimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Schmitt, N. (2000). Vocabulary in Teaching English. Cambridge, the United Kingdom: Cambridge University Press. Hiebert, E. H., & Kamil, M. L. (2005). Teaching and Learning Vocabulary. London, the United Kigdom:Lawrence Erlbaum Associates. |
Ders Kaynakları | Chacón-Beltrán, R., Abello-Contesse, C., & del MarTorreblanca-López, M. (2010). Insights into Non-native Vocabulary Teaching and Learning. Multilingual Matters. Allen, J. (1999).Words, words, words:Teaching vocabulary in grades 4-12. Stenhouse Publishers. McCarten, J. (2007). Teaching Vocabulary: Lessons from Corpus, Lessons |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anlambilim ve söylem arasındaki ilişkileri analiz edebilir | 5 | 5 | ||||||||||
2 | İngilizce sözcükleri bütünleşik dil becerileri yaklaşımıyla öğretme becerilerini geliştirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
3 | İngilizce sözcük çeşitlerini, sözcük oluşturma biçimlerini ve sözcüklerin bağlam içinde farklı anlamlarını değerlendirebilir | 5 | 5 | ||||||||||
4 | Sınıf içinde sözcük öğretiminin unsurları ve kullanılabilecek metin türlerini eleştirel gözle değerlendirebilir ve uygulayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | İngilizce sözcük bilgisini öğrenmeyi desteklyecek öğrenme/öğretme stratejilerini bilir ve uygulayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |