Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Ders Kitabı İncelemesi | ELT 003 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrenciler, ders kitaplarının İngilizce öğretimindekini rolünü tanımlayıp tartışabilir; malzeme değerlendirme yaklaşımlarını betimleyip uygulayabilir; ders kitaplarının bileşenleri ile oluşumunu değerlendirebilir, kontrol listesi benimseyebilir/uyarlayabilir ve uyarlanmış bir ders sunabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde kullanılan ders kitaplarının seçimine ve değerlendirilmesine odaklanır. Bu nedenle, İngilizce öğretmen adaylarının ders kitabı seçiminde gözetmeleri gereken ölçütleri öğrenmelerini ve öğretim malzemelerine ilişkin kendi değerlendirmelerini yapmalarını sağlamak için tasarımlanmıştır. Değerlendirme ölçütlerinin temelinde yatan ilkeleri de sunar. Yerel ve küresel ders kitaplarının incelendiği oturumlarda öğrenciler kuram ve uygulama arasında ilişki kurma imkanı bulur. Farklı ders kitaplarının içlemsel ve dışsal özelliklerinin denetimi, içeriklerinin öğretmen, öğrenci ve kurumsal etmenler açısından uygunluğuna yoğunlaşılır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngiliz dili öğretimindeki ders kitaplarının rolünü tanımlayabilecek ve tartışabileceklerdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
2 | Öğrentmen adayları, ders kitabı değerlendirmesinde yaklaşımları belirtebilecek ve uygulayabilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | İngiliz dili öğretimi için kullanılan ders kitapları, materyaller, öğretmen kitapları ve öğretim yardımcılarını analiz edebilecek, değerlendirebilecek ve seçebilecek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Öğretmen adayları değerlendirme için kılavuzları tanıyıp uygulayabilecek ve bir kontrol listesine karar verebilecek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Öğretmen adayları öğrenme / öğretme durumunu ve gereksinimlerini belirleyebilecek ve analiz edebilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Öğretmen adayları, ders kitabı paketini ve organizasyonunu, dil içeriğini ve dört dil becerisini değerlendirebilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı ve giriş | |
2 | Malzeme türleri, ders kitabı kullanımını destekler/karşıt görüşler ile kullanıcı görüşleri | |
3 | Ders kitabının öğretimine karşılık ders kitabı temelli öğretim & Kullanım öncesi, sırası ve sonrası değerlendirme | |
4 | (Mikro/Makro) Bağlam analizi & Ders kitabı çözümlemesi ile değerlendirmesi | |
5 | 3 temel (izlenimsel, kontrol listesiyle ve derinlenmesine) değerlendirme yöntemi; avantajları ile sınırlılıkları | |
6 | Yüzeysel (ilk bakışta) değerlendirme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Kontrol listesi ve derinlemesine analiz yoluyla yakın değerlendirme | |
9 | Kontrol listesi tasarım işlemleri | |
10 | Uyarlama stratejileri ve ders etkinliklerini değerlendirme | |
11 | İşbirlikli değerlendirme | |
12 | İşbirlikli değerlendirme (devam) | |
13 | Uyarlanmış derslerin değerlendirilmesi | |
14 | Uyarlanmış derslerin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları |
Ders Kaynakları | McGrath, I. (2016). Materials evaluation and design for language teaching (2nd. Ed.). Edinburgh University Press. McDonough, J., Shaw, C., & Masuhara, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher’s guide. Wiley-Blackwell. Tomlinson, B. (2013). Developing materials for language teaching (2nd. Ed.). Bloomsbury. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İngiliz dili öğretimindeki ders kitaplarının rolünü tanımlayabilecek ve tartışabileceklerdir. | ||||||||||||
2 | Öğrentmen adayları, ders kitabı değerlendirmesinde yaklaşımları belirtebilecek ve uygulayabilecektir. | ||||||||||||
3 | İngiliz dili öğretimi için kullanılan ders kitapları, materyaller, öğretmen kitapları ve öğretim yardımcılarını analiz edebilecek, değerlendirebilecek ve seçebilecek. | ||||||||||||
4 | Öğretmen adayları değerlendirme için kılavuzları tanıyıp uygulayabilecek ve bir kontrol listesine karar verebilecek. | ||||||||||||
5 | Öğretmen adayları öğrenme / öğretme durumunu ve gereksinimlerini belirleyebilecek ve analiz edebilecektir. | ||||||||||||
6 | Öğretmen adayları, ders kitabı paketini ve organizasyonunu, dil içeriğini ve dört dil becerisini değerlendirebilecektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 40 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |