Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | ELT 002 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, İngilizce öğretmen adaylarının ikinci dil eğitimi/öğrenimi pedagojisine en son yaklaşımlar, İngilizce'yi küresel bir dil olarak konumlandırma, yeni gelişmeler gibi güncel gelişmeler hakkındaki anlayışlarını ilerletmelerini sağlamak, öğrencilerin ilgili alanda yürütülen güncel araştırmalara ve araştırma örüntülerine ilişkin eleştirel farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmak ve kaydedilen geçmiş ve günümüzdeki gelişmeleri değerlendirebilmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, İngilizce'yi ikinci veya yabancı bir dil olarak öğretme ve öğrenme gündeminde olan güncel konulara odaklanmaktadır. İngiliz dili eğitimi alanındaki çağdaş yönelimleri kapsayan şu konular temel alınır: ikinci dil eğitimi/öğrenimi pedagojisine en son yaklaşımlar, ikinci dil değerlendirmesindeki son gelişmeler, ikinci dil gelişimine yeni bakış açıları ve bireysel farklılık faktörlerinde son eğilimler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngiliz dili eğitimi alanındaki uygulamaların alt yapısını oluşturan kuramsal bilgi birikimini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
2 | İngiliz dili eğitimi alanındaki uygulamalara etki eden güncel yaklaşımları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
3 | İlgili alanda gözlemlenen gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Pedagojik düzenlemeler sürecinde çağdaş kuramsal gelişmeleri mikro öğretimlere entegre eder. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Güncel araştırmalardan elde edilen verileri İngiliz dili eğitimi alanına uyarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Çağdaş kuramsal yaklaşımları ders kitapları içerisinde eleştirel analizini yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 20.yy. ana akım yöntemlerin değerlendirilmesi | |
2 | İletişimsel dil öğretimi ve Doğal Yaklaşım | |
3 | Güncel yaklaşım ve yöntemler: İçerik-temelli dil öğretimi | |
4 | Görev-temelli dil öğretimi | |
5 | Görev-temelli dil öğretimi (dvm) | |
6 | Katılımcı yaklaşımlar: İşbirlikli dil öğrenme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Çoklu zeka | |
9 | Çoklu zeka (dvm) | |
10 | Sinirdilbilimsel programlama | |
11 | Öğrenme stratejileri eğitimi | |
12 | Öğrenme stratejileri eğitimi (dvm) | |
13 | Senaryo-temelli derslerin değerlendirilmesi | |
14 | Senaryo-temelli derslerin değerlendirilmesi (dvm) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS |
Ders Kaynakları | Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd. Ed.). CUP. Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2011). Techniques and principles in language teaching (3rd. Ed.). OUP. American English (n.d.) Language teaching methods [YouTube channel]. YouTube. Retrieved from https://youtube.com/playlist?list=PL7BlTIDdOgZJhim70umCX0sAJFOtMRnda&si=FpImB-lDBuP1RWhC |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İngiliz dili eğitimi alanındaki uygulamaların alt yapısını oluşturan kuramsal bilgi birikimini anlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 |
2 | İngiliz dili eğitimi alanındaki uygulamalara etki eden güncel yaklaşımları analiz eder. | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
3 | İlgili alanda gözlemlenen gelişmeleri değerlendirir. | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 |
4 | Pedagojik düzenlemeler sürecinde çağdaş kuramsal gelişmeleri mikro öğretimlere entegre eder. | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
5 | Güncel araştırmalardan elde edilen verileri İngiliz dili eğitimi alanına uyarlar. | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
6 | Çağdaş kuramsal yaklaşımları ders kitapları içerisinde eleştirel analizini yapar. | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 0 | 3 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |