Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil II ELT 110 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri

Bu ders için ön koşul ''Yabancı Dil I'' dir. 

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burcu KOÇ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere uzmanlık alanları olan birinci yabancı dilin dışında, imkanlar ve ihtiyaçlar doğrultusunda belirlenecek ikinci bir yabancı dildeki temel yapıların bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Başlangıç seviyesinde (A1.1) sunulan Yabancı DilI dersinin devamındaki içerik ile öğrenciler önceki öğrenmelerini pekiştirecek ve günlük hayatta kulanabilecekleri dil yapılarını öğrenmeye devam etmeleri hedeflenmektedir. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini etkin bir şekilde kullanmaya teşvik edileceklerdir.  

Dersin İçeriği

Öğrencisi oldukları İngilizce Öğretmenliği programının olanaklarına bağlı olarak, öğretmen adayları ikinci yabancı dil olarak şu derslerden birini seçebilirler: Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Arapça, Japonca, Çince, Rusça ve Yunanca.

Bu ders Yabancı Dil II dersini tamamlar niteliktedir ve öğretmen adaylarına temel iletişim becerileri (A1.1) kazandırmayı amaçlar. Öğretmen adayları bu dersin sonunda basit günlük konuşma dialoglarını ve temel okuma parçalarını (A1.1 seviyesinde) anlayabilecek, günlük temel konuşma dilinde kendilerini (A1.1 seviyesinde) ifade edebilecek ve sorular sorabileceklerdir. Bu hedefleri gerçekleştirmek için dialoglar ve okuma metinleri kullanılacaktır. Öğretmen adayları iletişim durumlarında kullanılan erek dildeki temel yapıları tanıyacak, temel kelimeleri öğrenecektir, ayrica A1.1 seviyesinde dil bilgisini öğrenmek ana hedeftir. Dinleme becerisi bu dersin önemli bir kısmını oluşturur ve özellikle konuşma becerisiyle bütünleştirilerek sunulacaktır. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İkinci yabancı dildeki günlük dil kalıplarını bilir ve kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 İkinci yabancı dilin birinci yabancı dilden (İngilizce) farklı olduğu noktaları gözlemler Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 İkinci yabancı dili kullanarak yapmak istediklerini söyler. Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 İkinci yabancı dildeki üretken becerileri (konuşma ve yazma) etkili bir şekilde kendini ifade etme noktasında kullanır. Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
5 Özerk öğrenme için gerekli adımları ikinci yabancı dili öğrenirken takip eder. Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ünite 4- Öğünler-Yiyecekler-Içecekler / Cümle Yapısı
2 Ünite 4- Akkusativ / Akkusativ alan fiiller / W-Soruları
3 Ünite 4- Gıda alışverişi / Yemek esnasında ve hakkında konuşabilmek
4 Ünite 4- Gıda alişverişi planlayabilmek / Satın alma / Meslekler / İş Yerleri
5 Ünite 5- Zaman belirteçleri um, am, von ... bis / Saatler
6 Ünite 5- Possesivartikel mein, dein, ....
7 Ünite 5- Cümlede Modal Fiiller müssen, können, wollen
8 Vize Haftası
9 Ünite 5- Saatler / Telefonda Randevulaşabilmek / Özür dileyebilmek (örneğin geç kalındığında)
10 Ünite 6- Tarihleri belirtebilmek / Ayrılabilir Fiiller / Bir daveti anlayabilmek ve yanıtlamak
11 Ünite 6- Präposition "für" + Akkusativ / Personalpronimina Akkusativ mich, dich,....
12 Ünite 6- Ayrilabilir fiiller; Präposition "für" + Akkusativ; Personalpronimina mich, dich,....
13 Ünite 6- Präteritum haben und sein / Etkinlik planlama / Doğumgünü hakkında konuşabilmek
14 Ünite 6- Restoranda sipariş verip hesap ödeyebilmek / Radyoda etkinlik tüyolarını anlama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Netzwerk A1.1, (Kurs- und Arbeitsbuch), Klett

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır.
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur.
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İkinci yabancı dildeki günlük dil kalıplarını bilir ve kullanır. 1 1 1 3 5 4 2 1 5 0 1 5
2 İkinci yabancı dilin birinci yabancı dilden (İngilizce) farklı olduğu noktaları gözlemler 1 1 1 3 5 4 2 1 5 0 1 5
3 İkinci yabancı dili kullanarak yapmak istediklerini söyler. 1 1 1 3 5 4 2 1 5 0 1 5
4 İkinci yabancı dildeki üretken becerileri (konuşma ve yazma) etkili bir şekilde kendini ifade etme noktasında kullanır. 1 1 1 3 5 4 2 1 5 0 1 5
5 Özerk öğrenme için gerekli adımları ikinci yabancı dili öğrenirken takip eder. 1 1 1 3 5 4 2 1 5 0 1 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 66
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,64
Dersin AKTS Kredisi 3