Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil II | ELT 110 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu ders için ön koşul ''Yabancı Dil I'' dir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere uzmanlık alanları olan birinci yabancı dilin dışında, imkanlar ve ihtiyaçlar doğrultusunda belirlenecek ikinci bir yabancı dildeki temel yapıların bilgisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Başlangıç seviyesinde (A1.1) sunulan Yabancı DilI dersinin devamındaki içerik ile öğrenciler önceki öğrenmelerini pekiştirecek ve günlük hayatta kulanabilecekleri dil yapılarını öğrenmeye devam etmeleri hedeflenmektedir. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini etkin bir şekilde kullanmaya teşvik edileceklerdir. |
Dersin İçeriği | Öğrencisi oldukları İngilizce Öğretmenliği programının olanaklarına bağlı olarak, öğretmen adayları ikinci yabancı dil olarak şu derslerden birini seçebilirler: Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Arapça, Japonca, Çince, Rusça ve Yunanca. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İkinci yabancı dildeki günlük dil kalıplarını bilir ve kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İkinci yabancı dilin birinci yabancı dilden (İngilizce) farklı olduğu noktaları gözlemler | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | İkinci yabancı dili kullanarak yapmak istediklerini söyler. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | İkinci yabancı dildeki üretken becerileri (konuşma ve yazma) etkili bir şekilde kendini ifade etme noktasında kullanır. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Özerk öğrenme için gerekli adımları ikinci yabancı dili öğrenirken takip eder. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ünite 4- Öğünler-Yiyecekler-Içecekler / Cümle Yapısı | |
2 | Ünite 4- Akkusativ / Akkusativ alan fiiller / W-Soruları | |
3 | Ünite 4- Gıda alışverişi / Yemek esnasında ve hakkında konuşabilmek | |
4 | Ünite 4- Gıda alişverişi planlayabilmek / Satın alma / Meslekler / İş Yerleri | |
5 | Ünite 5- Zaman belirteçleri um, am, von ... bis / Saatler | |
6 | Ünite 5- Possesivartikel mein, dein, .... | |
7 | Ünite 5- Cümlede Modal Fiiller müssen, können, wollen | |
8 | Vize Haftası | |
9 | Ünite 5- Saatler / Telefonda Randevulaşabilmek / Özür dileyebilmek (örneğin geç kalındığında) | |
10 | Ünite 6- Tarihleri belirtebilmek / Ayrılabilir Fiiller / Bir daveti anlayabilmek ve yanıtlamak | |
11 | Ünite 6- Präposition "für" + Akkusativ / Personalpronimina Akkusativ mich, dich,.... | |
12 | Ünite 6- Ayrilabilir fiiller; Präposition "für" + Akkusativ; Personalpronimina mich, dich,.... | |
13 | Ünite 6- Präteritum haben und sein / Etkinlik planlama / Doğumgünü hakkında konuşabilmek | |
14 | Ünite 6- Restoranda sipariş verip hesap ödeyebilmek / Radyoda etkinlik tüyolarını anlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Netzwerk A1.1, (Kurs- und Arbeitsbuch), Klett |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | ||||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | ||||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İkinci yabancı dildeki günlük dil kalıplarını bilir ve kullanır. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
2 | İkinci yabancı dilin birinci yabancı dilden (İngilizce) farklı olduğu noktaları gözlemler | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
3 | İkinci yabancı dili kullanarak yapmak istediklerini söyler. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
4 | İkinci yabancı dildeki üretken becerileri (konuşma ve yazma) etkili bir şekilde kendini ifade etme noktasında kullanır. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
5 | Özerk öğrenme için gerekli adımları ikinci yabancı dili öğrenirken takip eder. | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 5 | 0 | 1 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |