Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinleme ve Sesletim II | ELT 104 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burcu KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı okuma ve dinleme metinlerini iletişim odaklı çalışmalara dahil ederek, öğrencilerin alımlayıcı becerilerinin yanı sıra üretken becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bunlara ek olarak, iletişimde meydana gelebilecek aksaklıkları giderici stratejilerin geliştirilmesi de amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders Dinleme ve Sesletim I dersinin devamıdır. Öğrencilerin bir önceki dönem öğrenmiş oldukları sesletim kuralları konusunda farkındalık kazanmaları için, sık yapılan sesletim hataları tespit edilip sınıf içerisinde toplu dönütler sağlanacaktır. Uygulamalar, öğrencileri düşünmeye yöneltmeyi amaçlamalıdır. İletişim kurmaya ilgi uyandırmak amacıyla, güncel konular, ilginç gerçekler, dikkat çekici söylemler ve ileri düzey edebi metinler kullanılmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler İngilizcenin hece vurgusunu, eksilti ve gramer işlevli kelimelerde vurgu gibi konuları öğrenirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Öğrenciler vurgu zayıflaması konusunu öğrenirler ve uygularlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Öğrenciler Amerikan İngilizcesinin ve İngilterede bölgesel ağızların önemli bir özelliği olan 'FLAP' konusunu öğrenirler ve uygularlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Öğrenciler Amerikan İngilizcesinin ve İngiliz İngilizcesinin bazı bölgesel ağızlarının önemli bir özelliği olan 'GLOTTAL STOP' konusunu öğrenirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder. | Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Hedef dildeki konuşmacıların belli durumlarda kullandığı kelime, ifade ve yapıları nasıl kullandığını sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Yabancı dilde üretilmiş olan film, müzik, kitap gibi yapıtları inceleyerek kendi kültürü ile karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
8 | Yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan yapıları, ifadeleri ve kelimeleri belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, | |
9 | Konuşmanın amacına uygun kelime, ifade ve yapıları seçerek kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, | |
10 | Dilin kullanım amacı, yeri ve dinleyicilere uygun yapı, kelime ve ifadeleri seçmek için stratejiler belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması 1.Dinleme Görevi | İzlence Hazırlanması |
2 | İngilizcenin Zıt Seslerinin İncelenmesi 2.Dinleme Görevi | İlgili Bölümün Örneklendirilmesi |
3 | Dilbilgisi Son Ekleri: Çoğul, aitlik ve üçüncü tekil kişi | İlgili Bölümün Örneklendirilmesi |
4 | İngilizce Kelimelerin Şekli 3.Dinleme Görevi | İlgili Bölümün Görselleştirilmesi |
5 | Kelimeler üzerinde Vurgu ve Ünlü Düşmesi | İlgili Bölümün Örneklendirilmesi |
6 | Kelimeler üzerinde Vurgu ve Ünlü Düşmesi 4.Dinleme Görevi | İlgili Bölümün Örneklendirilmesi |
7 | Bağlantılı Konuşmanın Özellikleri 5.Dinleme Görevi | İlgili Bölümün Görselleştirilmesi |
8 | Bağlantılı Konuşmanın Özellikleri | İlgili Bölümün Görselleştirilmesi |
9 | Vize Haftası | Sınav Hazırlama |
10 | Tonlama 6.Dinleme Görevi | İlgili Bölümün Örneklendirilmesi |
11 | Tonlama 7.Dinleme Görevi | İlgili Bölümün Örneklendirilmesi |
12 | Grup Projelerinin Sunumu | Rubrik Hazırlanması |
13 | Grup Projelerinin Sunumu | Rubrik Hazırlanması |
14 | Genel Değerlendirme | Öğrenmelerin tespiti ve finale hazırlık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ehrlich, S., & Avery, P. (2013). Teaching American English pronunciation-Oxford handbooks for language teachers. Oxford University Press. Baker, A. (2006). Ship or Sheep? Book and Audio CD Pack: An Intermediate Pronunciation Course. Cambridge University Press. Diğer Kaynaklar: Baker, A. (1990). Pronunciation pairs (Vol. 1). Cambridge University Press. Grant, L. (2020). Well said. Cengage Learning. Roach, P. (2009). English phonetics and phonology paperback with audio CDs (2): A practical course. Cambridge university press. Unlock Listening and Speaking Skills 3 (2014) Sabina Ostrowska |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler İngilizcenin hece vurgusunu, eksilti ve gramer işlevli kelimelerde vurgu gibi konuları öğrenirler. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
2 | Öğrenciler vurgu zayıflaması konusunu öğrenirler ve uygularlar. | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||
3 | Öğrenciler Amerikan İngilizcesinin ve İngilterede bölgesel ağızların önemli bir özelliği olan 'FLAP' konusunu öğrenirler ve uygularlar. | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | |||||
4 | Öğrenciler Amerikan İngilizcesinin ve İngiliz İngilizcesinin bazı bölgesel ağızlarının önemli bir özelliği olan 'GLOTTAL STOP' konusunu öğrenirler. | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | |||||
5 | Dinleme ve konuşma metinlerini analiz eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 0 | 2 | ||||
6 | Hedef dildeki konuşmacıların belli durumlarda kullandığı kelime, ifade ve yapıları nasıl kullandığını sorgular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 1 | |||
7 | Yabancı dilde üretilmiş olan film, müzik, kitap gibi yapıtları inceleyerek kendi kültürü ile karşılaştırır. | 2 | 1 | 0 | 2 | 2 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | ||
8 | Yabancı dilde farklı bağlamlarda kullanılan yapıları, ifadeleri ve kelimeleri belirler. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | ||||
9 | Konuşmanın amacına uygun kelime, ifade ve yapıları seçerek kullanır. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
10 | Dilin kullanım amacı, yeri ve dinleyicilere uygun yapı, kelime ve ifadeleri seçmek için stratejiler belirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |