Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sözlü İletişim Becerileri I | ELT 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ, |
Dersin Yardımcıları |
Arş. Gör. Burcu Koç
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerilerinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilmelerini sağlamaktır. Güncel, özgün, işitsel materyaller kullanarak konuşma ve duyduğunu anlama, yorumlama ve o durumlara uygun olarak kendi düşüncesini yansıtabilmesi amaçlar arasındadır. |
Dersin İçeriği | Dersin genel hedefi, karşılaşılan farklı durumlara öğrencilerin sözlü olarak tepki verebilmeleri, düşünce ve görüşlerini ifade etmeleri ve belli konulara dair kısa konuşmalar yapabilmeleri, iletişime katkıda bulunacak görsel ve işitsel araçları etkin biçimde kullanabilmeleridir. Bu çerçevede öğrencilerin dili etkin biçimde kullanarak iletişim becerilerini geliştirecek etkinlikler dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verilen ya da karşılaşılan durumlara sözlü olarak uygun düşünce belirtme | Soru-Cevap, | |
2 | Verilen bir probleme bireysel olarak çözüm üretebilme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Grup olarak verilen bir duruma uygun çözüm yolları üretebilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Global sorunlara ilişkin çözüm yolları üretebilme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Grup münazaralarında etkin rol alma ve fikir alış verişi yapabilme | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşme Bilgiyi sunma ve istatsitiksel veri hakkında konuşabilme | Unite1 |
2 | KÜreselleşmenin farklı türleri | Unite 1 |
3 | İstatistiksel veri kullanarak sunum yapma | 1. Kısasınav |
4 | Küreselleşme hakkında sunum yapma | |
5 | Eğitim, Fikir paylaşma, öneride bulunma, hemfikir olma ve verilen fikri onaylamama | Unite 2 |
6 | Grup tartışma, eleştirel düşünme ve problem çözme etkinlikleri | Unit e2, Pronbem Çözme Konuları |
7 | Tıp, Farklı veya çakışan fikirleri belirleme, argumanlar geliştirip onları savunma | Unite 3 |
8 | Konuşma konuları hakkında fikirler paylaşılır. Sayfa 76-77 | |
9 | Gelecekte olacak olaylar hakkında konuşma | |
10 | ARASINAV Öğrencilere problem çözme konuları verilir bu konularda belli süre içerisinde konuşmaları istenilir | ARASINAV |
11 | Çevre, Anafikir ve destekleyici fikirleri ayırt etme, Sürdürülebilirlik nedir? | Unite 4 |
12 | Öğrenciler çevre konulu poster hazırlar ve sunar | 2. Kısasınav |
13 | FİNAL SINAVI Öğrencilere farklı becerileri kullanabilecekleri konu türleri arasından başlık/konu seçtirilir ve bu konu üzerine kısa bir konuşma yaparlar. Konular sınav günü verilecektir. | FİNAL |
14 | FİNAL SINAVI | FİNAL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders kitabı olşarak seçilen materyaller dışında ders notu bulunmamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Ders Materyalimiz | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Verilen ya da karşılaşılan durumlara sözlü olarak uygun düşünce belirtme | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 0 | 5 | ||
2 | Verilen bir probleme bireysel olarak çözüm üretebilme | ||||||||||||
3 | Grup olarak verilen bir duruma uygun çözüm yolları üretebilme | ||||||||||||
4 | Global sorunlara ilişkin çözüm yolları üretebilme | ||||||||||||
5 | Grup münazaralarında etkin rol alma ve fikir alış verişi yapabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 30 |
2. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Proje / Tasarım | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 42 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |