Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okuma Becerileri II | ELT 106 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Bu derse ilişkin önerilen başka ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kerem Can Alpay
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | ELT 106 Okuma Becerileri II dersi temel olarak öğretmen adaylarını akademik alanda okuma süreçleri üzerine düşündürmeyi, onların temel kavramlara yönelik farkındalık düzeylerini arttırmayı, okuma sürecinin bileşenlerini kavramalarını sağlamayı, alanyazındaki farklı türlerde yazılmış akademik makaleleri okuma becerilerini geliştirmeyi ve sık tekrarlanan alıştırmalar ile dersin kapsamını oluşturan alanda daha ileri bir düzeye gelmelerini amaçlamaktadır. Temel olarak bu ders ile öğretmen adayları farklı disiplinlerdeki çeşitli konuları kapsayan kitaplardan, dergilerden, ders kitaplarından akademik metinler okuyarak akademik söyleme alışırlar. Ders içerisinde yapılan grup çalışmalarıyla sınıftaki diğer öğretmen adaylarıyla fikir alışverişinde bulunur, çeşitli konularda araştırma yapar, ve sonunda kendileri özgün fikirler geliştirirler. Bu sürecin sonunda da bilgi birikimlerini akademik düzeyde kullanan iyi birer okur olurlar. |
Dersin İçeriği | Okuduğu bir metin üzerine yazılan eleştirel yazı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okuduğu metnin temel fikri ve detaylarını tanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
2 | Okuduğu metnin genel anlatım özelliklerini belirler. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Metin içerisinde kullanılan tablo, grafik ve şekiller ile metin arasındaki ilişkiyi kurar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Metin türüne göre uygun okuma startejisi kullanır. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Anlatım, | |
5 | Okuduğu metnin bölümleri arasındaki ilişkiyi kurar ve benzer bir ilişki kurarak kendi metnini planlar ve yazar. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve okuma türleri | |
2 | Metindeki tez cümlesini bulma | |
3 | Tanım ve sınıflama metinleri | |
4 | Okuduğunu anlama çalışmaları | |
5 | Okuma stratejileri çalışmaları | |
6 | Okuma stratejileri çalışmaları | |
7 | Sorun-Çözüm metinleri | |
8 | Grafik- Göresellerden yararlanma | |
9 | Ara sınav | |
10 | Akademik makalelere giriş | |
11 | Alan ile ilişkili temel akademik makale okumaları | |
12 | Çeşitli metinler | |
13 | Çeşitli metinler | |
14 | Tekrar çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | Pakenham, J. K., McEntire, J., & Williams, J. (2013). Making connections: Skills and strategies for academic reading (3rd ed.). Cambridge University Press Derlenmiş akademik makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | ||||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | ||||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okuduğu metnin temel fikri ve detaylarını tanır. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||
2 | Okuduğu metnin genel anlatım özelliklerini belirler. | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | |||||||
3 | Metin içerisinde kullanılan tablo, grafik ve şekiller ile metin arasındaki ilişkiyi kurar. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||||
4 | Metin türüne göre uygun okuma startejisi kullanır. | ||||||||||||
5 | Okuduğu metnin bölümleri arasındaki ilişkiyi kurar ve benzer bir ilişki kurarak kendi metnini planlar ve yazar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 55 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |