Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | EBB 104 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK, Prof.Dr. MURAT İSKENDER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı gelişimi etkileyen faktörler, bireyde meydana gelen fiziksel, bilişsel, dil, kişilik ve ahlaki gelişim süreçleri, öğrenme psikolojisinin temel kavramları, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve öğrenme kuramlarının kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği | Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen faktörler, eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları, öğrenme sürecinde motivasyon.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelişimin temel kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Gelişimin ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Eğitim psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Gelişim alanlarını ve gelişim süreçlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Bireyin özelliklerinin içinde bulunduğu gelişim dönemi özellikleri ile uyumlu olup olmadığını analiz etme yeterliliği kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Bireyin gelişim özelliklerine nasıl katkı sağlanabileceğine ilişkin önerilerde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Öğrenmeyle ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Öğrenmeye etki eden faktörleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramlarının nasıl kullanılabileceğine ilişkin farkındalık kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji Kavramının Temeli | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Gelişim ile İlgili Temel Kavramlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Fiziksel Gelişim | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Bilişsel Gelişim | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Dil Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Kişilik Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Ahlaki Gelişim | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Ara sınav | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Öğrenme Psikolojisi ile İlgili Temel Kavramlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Klasik Koşullanma ve Bitişiklik Kuramları | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Bağlaşım Kuramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Edimsel Koşullanma | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Sosyal Bilişsel Öğrenme Kuramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Gestalt Kuramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |||
---|---|---|---|
Ders Notu | |||
Ders Kaynakları |
|
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Gelişimle ilgili kavramlar | 0 MB | |
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gelişimin temel kavramlarını açıklar. | ||||||||||||
2 | Gelişimin ilkelerini açıklar. | ||||||||||||
3 | Eğitim psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini kavrar. | ||||||||||||
4 | Gelişim alanlarını ve gelişim süreçlerini açıklar. | ||||||||||||
5 | Bireyin özelliklerinin içinde bulunduğu gelişim dönemi özellikleri ile uyumlu olup olmadığını analiz etme yeterliliği kazanır. | ||||||||||||
6 | Bireyin gelişim özelliklerine nasıl katkı sağlanabileceğine ilişkin önerilerde bulunur. | ||||||||||||
7 | Öğrenmeyle ilgili temel kavramları açıklar. | ||||||||||||
8 | Öğrenmeye etki eden faktörleri analiz eder. | ||||||||||||
9 | Eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramlarının nasıl kullanılabileceğine ilişkin farkındalık kazanır. | ||||||||||||
10 | Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |