Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Drama | SBE 008 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sözel olan ve olmayan iletişimi eğitim ortamında sağlamak; yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi harekete geçirmek; dört temel dil becerisini geliştirmek; sanat formlarına saygı göstermek; Sosyal bilgiler eğitimde dramaya dayalı etkinlikler geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kendine güven duyma ve karar verme becerileri gelişir. | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | |
2 | İşbirliği yapma ve sorumluluk becerileri gelişir. | Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
3 | Yaratıcılık ve estetik becerilerini kazanır. | Örnek Olay, | |
4 | Sanat formlarına saygı gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Dört temel dil becerisini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla drama metinleri tasarlar ve uygular. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriğini tanıtma ve sosyal bilgiler ile ilgili temel kavramların ve program yapısının gözden geçirilmesi. | Ders notları 1. Bölüm okunur. |
2 | Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı ortaya konulur | Ders notları 2. Bölüm okunur. |
3 | Çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi verilir. Eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları gözden geçirilir | Ders notları 3. Bölüm okunur. |
4 | Eğitici dramanın yaş grupları ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri ve eğitsel drama da özel teknikler, gözden geçirilir | Ders notları 4. Bölüm okunur. |
5 | Eğitsel dramanın değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair çağdaş değerlendirme teknikleri tanıtılır. | Sosyal bilgiler ders programları sınıf ortamına getirilir |
6 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi | SBE programı ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir. |
7 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir. |
8 | Ara Sınav | Term Examination |
9 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | SBE programı ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir. |
10 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir. |
11 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir. |
12 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir. |
13 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir |
14 | Sosyal bilgiler kazanımlarına yönelik eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. | SBE programı ile ilgili kazanıma uygun örnekler sınıfta sunulmak üzere sınıf ortamına getirilir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ilgili ders notu (1-4. Bölüm) |
Ders Kaynakları | (1) MEB Sosyal Bilgiler Dersi Programı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | ||||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | X | |||||
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | X | |||||
5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | X | |||||
6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | X | |||||
7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | X | |||||
8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | X | |||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | X | |||||
10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | X | |||||
12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kendine güven duyma ve karar verme becerileri gelişir. | |||||||||||||||
2 | İşbirliği yapma ve sorumluluk becerileri gelişir. | |||||||||||||||
3 | Yaratıcılık ve estetik becerilerini kazanır. | |||||||||||||||
4 | Sanat formlarına saygı gösterir. | |||||||||||||||
5 | Dört temel dil becerisini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) kazanır. | |||||||||||||||
6 | Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla drama metinleri tasarlar ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 11 | 22 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 13 | 39 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |