Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat ve Müze Eğitimi | SBE 405 | 7 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yiğit CEBECİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının müzelerin işlevi ve önemine yönelik farkındalık kazanmalarını ve müzelerde sergilenen sanat eserlerinden geçmiş kültür ve uygarlıkların okunup yorumlanmasında nasıl yararlanılabilecekleri konusunda gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlamak. Müzelerde yer alan farklı disiplinlerle ilgili içerikleri tanımalarına fırsat vermek. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında; sosyal bilgiler eğitimi içeriğinde kullanılabilecek olan ulusal ve uluslararası müzeler, ders programı dahilinde değerlendirilir. Dünyada ve Türkiye'de bulunan müzeler tanıtılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konuyla ilgili temel kavramları tanımlar, açıklar ve örnekler verir. | ||
2 | Müze ziyaretlerinde, sergilenen eserleri belirli ölçütlerin ışığında çözümleyip değerlendirebilir. | ||
3 | Sanatın genelde bilim, özelde sosyal bilimler ile ilişkisini açıklar. | ||
4 | Müze ziyaretleri ile ilgili öğrenci rehberi hazırlar. | ||
5 | Farklı disiplinlere ait müzeleri tanır ve sosyal bilgiler programında kullanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müze tanımı çeşitleri | |
2 | Çağdaş müzeler. Farklı disiplinlere ait müzeler | |
3 | Eğitimde müze kullanımı | |
4 | Coğrafya, tarih, antropoloji, sanat, bilim, açık hava müzeleri | |
5 | Eğitimde kullanılan sanal müzeler | |
6 | Sosyal bilgiler eğitim programının sanat ve müze türleri kapsamında değerlendirilmesi | |
7 | Sanat tarihi | |
8 | Sanat eleştirisi | |
9 | Sanat müzeleri | |
10 | Sanat ve müze tür içeriklerinin sosyal bilgiler eğitim programında yer alan kazanımlarda kullanılması | |
11 | Sanat ve müze tür içeriklerinin sosyal bilgiler eğitim programında yer alan kazanımlarda kullanılması | |
12 | Sanat ve müze tür içeriklerinin sosyal bilgiler eğitim programında yer alan kazanımlarda kullanılması | |
13 | Sanat ve müze tür içeriklerinin sosyal bilgiler eğitim programında yer alan kazanımlarda kullanılması | |
14 | Sanat ve müze tür içeriklerinin sosyal bilgiler eğitim programında yer alan kazanımlarda kullanılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | • Abacı, O. (2005). Çocuk Ve Müze, Morpa Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | X | |||||
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | X | |||||
5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | X | |||||
7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | X | |||||
8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | X | |||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | X | |||||
10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | X | |||||
12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konuyla ilgili temel kavramları tanımlar, açıklar ve örnekler verir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
2 | Müze ziyaretlerinde, sergilenen eserleri belirli ölçütlerin ışığında çözümleyip değerlendirebilir. | |||||||||||||||
3 | Sanatın genelde bilim, özelde sosyal bilimler ile ilişkisini açıklar. | |||||||||||||||
4 | Müze ziyaretleri ile ilgili öğrenci rehberi hazırlar. | |||||||||||||||
5 | Farklı disiplinlere ait müzeleri tanır ve sosyal bilgiler programında kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |