Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Topluma Hizmet Uygulamaları | SBE 210 | 4 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi, topluma hizmet uygulamalarının önemine dikkat çekme, toplumun güncel sorunlarının belirlemesine ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma ve topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları; toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerinin önemi; güncel toplumsal sorunları belirleme; belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; bireysel ve grup olarak sosyal sorumluluk projelerinde gönüllü olarak yer alma; çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılma; panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı ya da düzenleyici olarak katılma; sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında topluma hizmet eden kurumların / kuruluşların çalışmalarını topluma hizmet kapsamında değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler önerir. | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
3 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak yürütülen bir topluma hizmet projesinde aktif olarak görev yapar. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
4 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlediği / katıldığı bilimsel etkinlikleri değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yaptığı faaliyetleri değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması ve dönem çalışma planının oluşturulması. https://gonulluyuzbiz.gov.tr/ - Genç Gönüllüler Portalının tanıtılması. | Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi (EBS) üzerinden ders içeriğinin incelenmesi. *www.gencgonulluler.gov.tr adresinden Genç Gönüllüler Portalı’nın incelenmesi |
2 | Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım için girişimde bulunulması. | Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
3 | Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım için girişimde bulunulması. | Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
4 | Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım | Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
5 | Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere izleyici olarak katılım | Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
6 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. | Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. |
7 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. | Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Sakarya ilinde valilik, büyükşehir belediyesi ve üniversite bünyesinde düzenlenen bilimsel etkinliklere ilişkin araştırma yapılması. |
8 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunma |
9 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında bilimsel etkinlik düzenlemesi için girişimde bulunma. |
10 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma. |
11 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma. |
12 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak uygulanacak proje çalışmalarının sürdürülmesi. | *Proje çalışmalarına aktif olarak katılma. *Fakülte bünyesinde Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlenecek bilimsel etkinlikle ilgili kendisine verilen görevleri yapma. |
13 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında öğrencilerinin grup halinde gerçekleştirdikleri topluma hizmet uygulamaları dersi projesini sonuçlandırmaları, evrakın SABİS’e yüklenmesi (FİNAL) | |
14 | Öğrencilerinin dönem içinde yaptıkları topluma hizmet uygulamaları çalışmalarını değerlendirmelerini içeren evrakın SABİS’e yüklenmesi ve değerlendirilmesi (ÖDEV 2) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | ||||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | ||||||
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | X | |||||
7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | X | |||||
8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | X | |||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | X | |||||
12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında topluma hizmet eden kurumların / kuruluşların çalışmalarını topluma hizmet kapsamında değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler önerir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında grup olarak yürütülen bir topluma hizmet projesinde aktif olarak görev yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında düzenlediği / katıldığı bilimsel etkinlikleri değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında dönem içinde yaptığı faaliyetleri değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 34 |
1. Kısa Sınav | 17 |
2. Kısa Sınav | 34 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|