Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi | EBB 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN, Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK URAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlk Türk Devletlerinden itibaren günümüze kadar geçen süreçte eğitim, eğitim yapısı ve eğitim sistemlerini ve süreçleri irdeleyerek tanımak ve anlamak |
Dersin İçeriği | Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi, kaynakları, ilk Türk devlerinde eğitim, ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim, Selçuklular ve Anadolu beyliklerinde eğitim, Osmanlı devletinde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi, Eğitimde yenileşme hareketleri, Tanzimat döneminden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim, Cumhuriyet döneminde eğitim. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Knowledge of the developmental processes of Turkish Education History. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | To be able to explain the importance of knowing the history of education in terms of the individual and the teaching profession. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | To be able to explain the characteristics of the pre-Islamic Turkish education system. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | To be able to compare the pre-Islamic and post-Islamic Turkish education system in terms of similarities and differences. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | To be able to analyze the changes in the Turkish education system after the republic. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | To be able to interpret the recent Turkish education system | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslamiyet Öncesi Eğitim: Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar | |
2 | İslamiyet sonrası eğitimin genel özellikleri, İlk müslüman devletlerinde eğitim | |
3 | Selçuklularda Eğitim | |
4 | Selçuklular dönemi Türk-İslam bilim insanları | |
5 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | |
6 | Osmanlı döneminde, kuruluştan yenileşme hareketlerine kadar eğitim. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Osmanlıda Yenileşme hareketlerinden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim. Eğitimde İlk Yenileşme Hareketleri Dönemi | |
9 | Tanzimat ve I. Meşrutiyet Dönemi | |
10 | Mutlakiyet ve II. Meşrutiyet Dönemi | |
11 | Kurtuluş Savaşı ve Cumhuriyet Dönemi | |
12 | Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin felsefi temelleri ve Tevhidi Tedrisat yasası. | |
13 | Cumhuriyet dönemi başlıca eğitim düşünürleri. | |
14 | Günümüzde Türk eğitim sisteminin yapısı. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akyüz, Y. (2016). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi. Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan günümüze Türk eğitim tarihi. Ankara: Anı. Güven, İ. (2014). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. | X | |||||
2 | Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar. | ||||||
4 | Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar. | ||||||
5 | Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. | ||||||
6 | Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular | ||||||
7 | Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar. | ||||||
8 | Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir | ||||||
10 | Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir | ||||||
12 | Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | ||||||
14 | Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
15 | Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Knowledge of the developmental processes of Turkish Education History. | |||||||||||||||
2 | To be able to explain the importance of knowing the history of education in terms of the individual and the teaching profession. | |||||||||||||||
3 | To be able to explain the characteristics of the pre-Islamic Turkish education system. | |||||||||||||||
4 | To be able to compare the pre-Islamic and post-Islamic Turkish education system in terms of similarities and differences. | |||||||||||||||
5 | To be able to analyze the changes in the Turkish education system after the republic. | |||||||||||||||
6 | To be able to interpret the recent Turkish education system |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |