Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Üniversite Yaşamına Giriş UNI 101 1 1 + 0 1 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAVVA SERT
Dersi Verenler Öğr.Gör. YİĞİT HAKAN ÜNLÜ, Doç.Dr. FİLİZ CİCİOĞLU, Prof.Dr. HAKAN YAKUT, Prof.Dr. GÜLFEN TUNA, Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, Doç.Dr. HAVVA SERT, Prof.Dr. NUMAN ÇELEBİ, Prof.Dr. ŞABAN KÖKTÜRK, Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA, Doç.Dr. TUBA YENER, Dr.Öğr.Üyesi HANİFE İRİS, Prof.Dr. YUSUF GENÇ, Dr.Öğr.Üyesi GÜLİZ HASKARACA, Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BUDAKOĞLU, Prof.Dr. ŞEVKET GÜR, Prof.Dr. MUHARREM TOSUN, Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU, Prof.Dr. CEMİL ÖZ, Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ, Prof.Dr. HAKAN TUNAHAN, Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, Prof.Dr. SEDAT SERT, Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU, Prof.Dr. HÜSEYİN ERSOY, Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, Arş.Gör.Dr. TARIK DİNÇ, Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, Arş.Gör.Dr. HATİCE KILAR, Arş.Gör.Dr. BURÇE ORHAN, Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA, Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK, Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL, Dr.Öğr.Üyesi MUAZ KEMERLİ, Arş.Gör. FATİH MEHMET TULUMCU, Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN, Arş.Gör.Dr. ÜMRAN KARABULUT, Prof.Dr. DEVRİM AKGÜN, Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN, Doç.Dr. SALİH ÜLEV, Öğr.Gör. KADRİ ER, Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE, Doç.Dr. CEM KIRLANGIÇOĞLU, Arş.Gör.Dr. ABDULLAH SAİT ÖZCAN, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET EMİN MISIR, Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, Arş.Gör. HİLAL BALCI, Arş.Gör. ALİCAN YILDIRIM, Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, Arş.Gör. FATİH SELİM SELLÜM, Dr.Öğr.Üyesi TUNAHAN DEĞİRMENCİ, Prof.Dr. HİLAL YILDIZ, Arş.Gör.Dr. İREM GÜNDÜZ POLAT, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Öğr.Gör. ŞENAY KESİM, Arş.Gör. MUHAMMET ENES ŞAHİN, Arş.Gör. CAN BORA GELBERİ, Dr.Öğr.Üyesi FATİH BAL, Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, Arş.Gör. MUHAMMET OĞUZ HAN ŞİMŞEK, Öğr.Gör. AKİF GENÇ, Arş.Gör. BURAK ATKAN, Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, Doç.Dr. ÖZNUR TİRYAKİ, Arş.Gör. MESUDE SEVEN GÜRÇEN, Öğr.Gör. ADEM TURAN, Öğr.Gör. AYKUT ARSLAN, Öğr.Gör. OĞUZHAN YILDIZ, Dr.Öğr.Üyesi ESİN AYŞE ZAİMOĞLU, Arş.Gör. SENA TETİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin üniversite yaşamına uyumunu kolaylaştıracak sosyal, kişisel, akademik yaşam becerilerini kapsayan bilgiler edinmesi.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında öğrencilere Sakarya Üniversitesinin akademik ve idari birimleri ile sunulan imkanlar tanıtılır, eğitim yönergeleri hakkında bilgi verilir, Üniversite ortamında yürütülen kültürel ve bilimsel etkinliklere yönlendirme yapılır. Üniversite dışında öğrencilere şehir hakkında gerekli olan genel bilgiler sunulur.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Üniversite yaşamına hazırlama,
2 Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma,
3 Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme,
4 Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama,
5 Kariyer planlamanın önemini kavrama.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi, Sakarya şehri hakkında genel bilgi verilmesi.
2 Üniversitenin genel fiziki yapısı, Üniversite yönetimi, akademik ve idari birimlerin tanıtılması.
3 Öğrenci dekanlığı ve öğrenci senatosunun tanıtılması.
4 Bölüm dersleri, faaliyetleri, ölçme değerlendirme teknikleri hakkında bilgi verilmesi.
5 Öğrenci Bilgi Sisteminin tanıtımı, ders seçimleri ve yazılma kuralları hakkında bilgi verilmesi.
6 Eğitim-Öğretim mevzuatlarının tanıtılması.
7 Sağlık hizmetleri ve kütüphanenin tanıtımı.
8 Engelliler birimi, Kampüs spor/kültür alanları ve faaliyetleri hakkında kısa bilgilendirmelerin yapılması, yemek bursu, kısmi zamanlı çalışma olanaklarının tanıtımı.
9 Öğrenci topluluklarının ve etkinliklerinin tanıtılması.
10 Öğrenci değişim programları hakkında bilgilendirme.
11 ÇAP, Yandal programları, İlgi Alanı, Önceki Öğrenmelerin Tanınması Ar-Ge Uyum, Sosyal Transkript süreçlerinin tanıtılması.
12 Kişilerarası iletişim, stresle baş etme ve bağımlılıkla mücadele.
13 Zaman yönetimi ve verimli öğrenme.
14 Kariyer planlama, proje geliştirme kapsamında alanında uzman kişilerin tecrübelerinin paylaşılması.
Kaynaklar
Ders Notu

Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Sakarya Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Uygulama Esasları, SAÜ Tanıtım Kataloğu, broşürler vb.

Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
1 0 MB
1 0 MB
1 0 MB
1 0 MB
2 0 MB
2 0 MB
3 0 MB
3 0 MB
5 0 MB
5 0 MB
6 0 MB
6 0 MB
7 0 MB
7 0 MB
7 0 MB
7 0 MB
8 0 MB
8 0 MB
9 0 MB
9 0 MB
10 0 MB
10 0 MB
11 0 MB
11 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
12 0 MB
13 0 MB
13 0 MB
13 0 MB
14 0 MB
14 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar.
2 Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar.
3 Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar.
4 Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir.
5 Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
6 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular.
7 Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir.
8 Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar
9 Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.
10 Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir.
11 Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir.
12 Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir
13 Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder.
14 Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir.
15 Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir.
16 Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar.
17 Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
1 Üniversite yaşamına hazırlama,
2 Üniversite birimleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma,
3 Sosyal, kültürel ve sporsal faaliyetlere aktif katılım sağlayabilme,
4 Öğrenci hak ve sorumlulukları listeleyebilme ve tanımlama,
5 Kariyer planlamanın önemini kavrama.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)